Átalakulóban az autósok szokásai

VÁCI NAPLÓ/régió ♥ A 18-59 éves, autóval rendelkező, sztrádamatricát vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett.

A fogyasztók egyre inkább bíznak az online felületekben és a telefonos alkalmazásokban, még mindig a megszokás, a kényelem és a gyors ügyintézés a vezető döntési tényezők az útdíj vásárlás során – derül ki egy kutatásból.

Fokozatosan kezdenek átalakulni az autópálya matrica vásárlási szokásaink – derül ki az OTP Mobil és az NRC közösen végzett, a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatásából.

Az adatokból kirajzolódik, hogy a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív módot a vinyetták beszerzésére.

Az elmozdulás oka abban rejlik, hogy a hazai autósok kezdik felfedezni az online vagy mobilon történő vásárlás előnyeit. Továbbra is a kényelem és a gyorsaság az elsődleges döntési szempontok, amelyeket a matricavásárlók figyelembe vesznek, az elektronikus úton vásárlók 69 százaléka vélekedik így. Ezt követi a vásárlási folyamat egyszerűsége, amit az elektronikus úton vásárlók 66 százaléka megjelölt.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Vonat elé hajtott egy autós a vácrátóti átjáróban

Az elmúlt egy évben 23 százalékról, 36 százalékra növekedett azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást.

Nem történt változás a fogyasztói attitűdben a vásárlás idejét illetőleg a 2017-es adatokhoz képest, ugyanis a megkérdezettek 42 százaléka továbbra sem tervez előre, ha az útdíjak megvásárlásáról van szó, jellemzően percekkel az utazás előtt szerzik be a matricát.

A fogyasztók többnyire a tíz napos és a havi országos matricákat veszik meg az utolsó pillanatokban, míg az aktuális éves, megyei, illetve országos útdíjakat inkább az év elején vásárolják meg.

A 2018-ban megkérdezettek között nőtt azok száma, akik okostelefonjuk segítségével, applikáción keresztül vesznek autópálya matricát. Jellemzően a férfiak körében népszerű ez a vásárlási mód, az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Nagymarosi áprilisi programajánló

„Csak az év utolsó hónapjában közel 18 ezer matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments