Váci vasútvonal: tíz év alatt több mint 90 millió utas

Flirt motorvonat-250A MÁV tíz évvel ezelőtt, 2004-ben vezette be új fejlesztését, az integrált ütemes menetrendet és a zónázó közlekedést. Az innováció az országban elsőként a Budapest–Göd–Vác–Szob és a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalakon utazók számára jelentett a korábbinál lényegesebben vonzóbb eljutási lehetőséget.

Az integrált ütemes menetrend és a zónázó közlekedés hozadéka az egyszerűen megjegyezhető, egyenletes indulási időpontok mellett, hogy az utazással töltött idő is jelentősen csökkent. A MÁV-START szélesebb vonatkínálata és zónázó vonatai az érintett térségekben az egyéni autós közlekedésnél jóval kényelmesebb és biztosabb eljutást kínálnak a fővárosba. Azóta több más vonalon is hasonló struktúrát vezetett be a vasúttársaság.

Az új menetrend bevezetése óta Vácról a korábbi 46 helyett 25 perc alatt Budapestre ér a vonat, így a vasút valóban versenyképes eljutási lehetőséget nyújt az egyéni közlekedéssel szemben. Az integrált ütemes menetrend előnyeit azonban nem csak a Vác és Budapest között utazók tapasztalhatják: a közel 50 %-os menetidő-megtakarítás a Dunakanyar valamennyi településén élőket érinti, továbbá az átszállási lehetőségeknek köszönhetően a teljes térségben javult a vasúti közlekedés versenyképessége – áll a vasút most kiadott közleményében.

A menetrendfejlesztés nyomán az elmúlt tíz évben mindkét vonalon ugrásszerűen megnőtt a MÁV-START szolgáltatásait választók száma. A növekedés egy évtizede töretlen, a fejlesztés hatásaként ebben a térségben immár hozzávetőlegesen 70 %-kal többen utaznak vonaton, mint azelőtt. A fejlesztés ugyanakkor nem csak a Budapest–Vác–Szob, illetve a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalak mentén élőket érintette, hiszen a Vácon csatlakozó Diósjenő–Balassagyarmat vonalon is nőtt az utasok száma.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Újabb polgármester-jelölt száll ringbe Vácon: a VVVE jelöltje dr. Csereklye Krisztina

A fejlesztések tovább folytatódnak, a MÁV-START kiemelt célja, hogy a Budapest vonzáskörzetében élő, naponta ingázó utazóknak egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat kínáljon. Ez magába foglalja az infrastruktúra és az utaskiszolgáló létesítmények korszerűsítését, valamint a járműfejlesztéseket is, a váci vasútállomás Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. általi, jelenleg zajló komplex átépítése után pedig korszerű, a XXI. századi követelményeknek eleget tevő, kényelmes, akadálymentesített környezet várja az utazóközönséget. (Váci Napló)

A Budapest–Vác–Szob vasútvonal számokban:

» napi 119 vonat (melyből 78 személy, 11 gyorsított, 30 zónázó vonat)
» átlagosan naponta közel 31.000 utazás
tíz év alatt több mint 90 millió utas.

Tegyen virtuális utazást Budapestről Vácra!

 

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

1 Comment
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments