Emeletes vasúti szerelvények járnak majd a váci vonalon?

emeletes vasúti szerelvény-700

Elképzelhető, hogy egy-két éven belül a váci vasútvonalon is megjelennek az emeletes szerelvények. A vasúttársaság hamarosan kiírásra kerülő tenderén ilyen szerelvényekre keresnek gyártókat.

Heteken belül várható a nagy befogadóképességű motorvonatok beszerzésére vonatkozó pályázat megjelenése – értesült a Magyar Idők. Korábban Dávid Ilona, a MÁV elnöke kijelentette, olyan nemzetközi pályázatot kívánnak kiírni, amely a legszélesebb gyártói kör indulását teszi lehetővé.

Központi Gyógyszertár Vác

Ennek eredményeként várható, hogy az Alstomtól a Bombardieren és a Stadleren át a Siemensig minden fontos, emeletes motorvonattal rendelkező szereplő érdeklődik majd, amelynek eredményeként élénk verseny várható.

Az utóbbi tíz évben a hazai motorvonattendereket a svájci Stadler vasúti járműgyártó Flirtjei nyerték; kivéve a Bombardier-t, amely tíz Talentet eladott a MÁV-nak – szemlézi a témát az iho.hu. A szakportál emlékeztet rá: van annak már lassan tíz esztendeje, hogy a magyar vasúti hálózaton – alkalmi jelleggel – emeletes járművön utazhattunk, 2006. október 27. és november 13. között az akkor még erős befolyású Bombardier tartott próbautat Magyarországon.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Nagymarosi áprilisi programajánló

A felmérések alapján a fogadtatás kedvező volt: elővárosi forgalomban a megkérdezettek kilencvennyolc, távolsági forgalomban kilencvenöt százaléka utazott volna szívesen a későbbiekben is emeletes vonaton.

Annak idején egyébként arról folyt a vita, hogy a pesti elővárosi vonalak némelyikén (a ceglédi, a váci és az újszászi jött szóba, de a 30a utóbbi évekbeli felértékelődése miatt már a fehérvári viszonylat is felmerült volna, mondjuk a hétvégi, velencei-tavi emeletes fürdősvonatok képében) valóban csak emeletesekkel lenne-e megoldható kulturáltan a közlekedés mondjuk a csúcs idején.

Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója korábban azt mondta az iho.hu kérdésére válaszolva, hogy a legfontosabb érv az emeletes járművek mellett a nagyobb befogadóképesség. A MÁV-Startnak az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380–460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen. Ehhez a FLIRT 200 ülőhelyes kocsijából alkalmanként hármat kellene egymás után kapcsolni. Ez több mint kétszáz méteres hosszúságot eredményezne. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments