Vasút: a kalauz kamerája mindent lát, de ez nem baj

Egyre több jegyvizsgáló használja önkéntes alapon a testkamerákat a bántalmazások, támadások megelőzése, valamint a bekövetkezett események hatásainak csökkentése érdekében, legtöbben a miskolci, a debreceni és a dombóvári térségben. Azokon a vonatokon, amiken alkalmazzák őket, az elmúlt hónapokban nem történt atrocitás. A váci vonalon is találkoztak már az utasok kamerával “felszerelt” kalauzzal, hiszen az erre járó vonatokon is előfordultak már súlyos támadások.

A MÁV-START várhatóan 2020 első felétől folytatja a – meglévő rendszerrel kompatibilis – testkamerák beszerzését, amely során az előzőhöz hasonló mértékű fejlesztést kíván megvalósítani az országszerte dolgozó kollégák javaslatai alapján.

A testkamerák bevezetése óta egyre több jegyvizsgáló használta az eszközt – továbbra is önkéntes alapon. Elmondásuk alapján, tapasztalataik nagyon pozitívak, a mobil kamerás rögzítő rendszer elindítása óta az érintett vonatokon nem történt atrocitás a szolgálatot teljesítő kollégákkal szemben.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
A váci vasútvonalon is kockázatos a kalauz munkája

A vagyonvédelmi rendszerekre alapvetően érvényes, hogy már azok látható alkalmazása is visszatartó hatású. Ez a mobil kamerás rögzítő rendszerek esetében sincs másként. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a mobilkamerák használata láttán az utazók együttműködőbbé váltak, megnőtt a jegyvásárlási hajlandóság. Több alkalommal is előfordult, hogy korábban gyakran kötekedő, veréssel fenyegetőző, érvénytelen jeggyel utazó utas a kamerát látva további vita nélkül elismerte a pótdíjalkalmazás jogosságát.

Jegyvizsgálót 2018-ban 123, 2019-ben 70 esetben ért inzultus, amiből 48 tettlegességig fajult (ütés, lökés, karmolás, rúgás), 2 eset ebből pedig nyolc napon túli sérüléssel járt. ♦

NAPLÓ+ előfizetés!
Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!