Állami kézbe kerülhet a vasúti járműjavító
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel (MNV) egyeztet a Dunakeszin működő járműjavítóról annak külföldi tulajdonosa. „A cél a magyarországi foglalkoztatottság növelése” – mondta a Világgazdaság-nak a Bombardier Transportation elnökhelyettese, Michael Fohrer. Cége újabb munkákat kíván hozni itteni érdekeltségének.
Két területen is változás előtt áll a Dunakeszin működő Bombardier MÁV Kft – derült ki abból az interjúból, amelyet Michael Fohrer, a kanadai társaság németországi leányvállalata, a Bombardier Transportatation (BT) Services üzletág elnök-helyettese adott a Világgazdaságnak.
A BT vezetése a 65 százalékos tulajdonában lévő járműjavító sorsáról egyeztet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő illetékeseivel. „Intenzív tárgyalásokban vagyunk” – jelentette ki Michael Fohrer. "Célunk, hogy növeljük a magyarországi foglalkoztatottságot, és akár üzletfélként, akár beszállítóként, de hosszú távon is a MÁV megbízható partnere maradjunk.”
A másik nagy változást a kft szolgáltatásainak javítása, és csökkenő rendelésállományának bővítése jelenti. A járműjavító júliusban megszerezte a Deutsche Bahn AG minősítését, nemrég pedig a Sanghaji Metrótársaság küldöttsége gyűjtött tapasztalatot Dunakeszin egy állami üzemeltető és egy magántulajdonú gyártó sikeres együttműködéséről. „Rendelésállományunk visszaesett, egyre kevesebb magyarországi megbízást kapunk. Ezért több megrendelésre lenne szükségünk a MÁV-tól, amely az elmúlt években nem írt ki komolyabb modernizációs pályázatot. Jelenleg a MÁV-Start kocsijainak fővizsgáztatása folyik Dunakeszin, de dolgozunk a GYSEV-nek is" – mondta az elnökhelyettes.
Annak érdekében, hogy a vegyes vállalat bevételeinek a fele exportból származzon, a BT munkát próbál átterelni Dunakeszire, más üzemeiből, de ennek nagyságát Michael Fohrer nem közölte. (OrientPress Hírügynökség) ♦