Hamarosan új motorvonatok járnak a váci vonalon

mav_start_flirt11-520Kigördült az első két készre szerelt, a MÁV-START Zrt megrendelésére készült FLIRT motorvonat a Stadler Rail Csoport bussnangi üzeméből, és elindult mintegy 1000 kilométeres útjára Magyarországra.

Az összekapcsolt járműveket mozdony vontatja Ausztrián keresztül Budapestre, és várhatóan pénteken meg is érkeznek a fővárosba. Az új vonatok annak a 42 darabos flottának az első járművei, amelyről a MÁV-START és a Stadler még 2013 márciusában írt alá szerződést.

Az új vonatok hamarosan a váci vonalon is megjelennek.

A Magyarországra érkezést és a szokásos üzembe helyezési munkálatokat követően az új járművek szigorú hatósági próbafutásokon vesznek részt, amelyek sikeres teljesítése után utasforgalomba is állnak.

A MÁV-START Zrt és a GYSEV Zrt közös ajánlatkérőként tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg, amelynek keretében a svájci járműgyártó 42 darab egyáramnemű alacsonypadlós elővárosi, illetve regionális villamos motorvonatot gyárt a MÁV-START részére.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Egy szemtanú feljegyzései - A Migazzi Zarándokház és a PüspökVác látogató és rendezvényközpont története a II. világháború előtt és után

mav_start_flirt2-520

 A szerződés értelmében az első két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az új járművek minél korábban forgalomba állhassanak. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-ig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler.

Az új elővárosi vonatok a 2005-ben beszerzett FLIRT flottától eltérően kék-fehér-sárga fényezést kapnak, amely illeszkedik a MÁV csoport járműállományánál általánosan alkalmazott színvilágba. A leszállított 42 új járművel együtt a MÁV-START kötelékében már 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik majd.

Az új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Esztergom, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon közlekednek majd. A FLIRT motorvonat egyébként a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport több mint 940 ilyen típusú motorvonat gyártására kapott megbízást 14 országból.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Szociális infrastruktúra megújítása az Alsó-Ipoly mentén

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.

A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek. (Váci Napló) ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments