570 ezer fővárosi és Pest megyei kap értesítést a NAV-tól

NAV ügyfélszolgálatA Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megkezdte az éves folyószámla-kivonatok és pótlékértesítők kiküldését, melyet október 31-ig minden érintett megkap. Az idén mintegy 525 ezer fővárosi és Pest megyei magánszemély, illetve 45 ezer gazdálkodó számíthat az iratra.

Az adófolyószámlájukról azok kapnak – tájékoztató levéllel kísért – kivonatot, akiknek 2013. december 31-én legalább egy adónemben 1.000 forintot meghaladó tartozásuk vagy túlfizetésük volt. Az elektronikus bevallók nem kapnak papír alapú értesítést, ők az ügyfélkapun keresztül bármikor megtekinthetik folyószámlájuk aktuális állapotát.

A NAV a kivonatokkal egyidejűleg az éves pótlékértesítőket is kiküldi. Ez utóbbira azok számíthatnak, akik 2013-ban nem, vagy csak késve teljesítették fizetési kötelezettségüket. Az elektronikus bevallók pótlékkal való érintettségüket előreláthatólag július végétől nézhetik meg az eBEV-szolgáltatásokon belül elérhető folyószámla-lekérdező segítségével. Az elmúlt évre felszámított késedelmi pótlékot legkésőbb 2014. november 17-ig kell befizetni a pótlékértesítőben megnevezett költségvetési számlára.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Koronavírus: készpénzmentes jegyvásárlás a buszokon

Érdemes kellő figyelmet fordítani a folyószámla-kivonatok, illetve a pótlékértesítők értelmezésére – melyhez a tájékoztató levél is segítséget nyújt –, s amennyiben az érintett eltérést tapasztal a saját és a kapott nyilvántartás között, úgy célszerű felvenni a kapcsolatot az illetékes adóigazgatósággal.

Egyeztetésre írásban, személyesen és telefonon – a 40/20-21-22 számon a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül – is lehetőség van.

Az írásbeli egyeztetést gyorsítja, ha az ügyfél a www.nav.gov.hu honlapról letölthető Folyószámla-kivonatra észrevétel elnevezésű nyomtatványt használja.

A folyószámlán mutatkozó tartozást célszerű minél előbb rendezni – hiszen azt a megfizetés napjáig késedelmi pótlék terheli –, akár csekken, banki folyószámláról átutalással, vagy a kijelölt ügyfélszolgálatokon bankkártyás fizetéssel. Csekk kérhető írásban, elektronikusan (mindkettőnél érdemes a NAV honlapján elérhető Kérelem postai készpénz-átutalási megbízás (csekk) igényléséhez elnevezésű űrlapot használni), telefonon a NAV Általános Tájékoztató Rendszerén (40/42-42-42) vagy az ÜCC-n keresztül, továbbá személyesen az ügyfélszolgálatokon. Csekket kizárólag a pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezettek igényelhetnek. (Váci Napló)

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Koronavírus: a zebegényiek nem kérnek a turistákból

Csatlakozz hozzánk!
Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!