Pénzbüntetést kapott a mozdonyvezető és a kalauz
Az első tárgyalási nap végén ki is hirdette az ítéletet a Dunakeszi Járásbíróság azoknak a vasutasoknak az ügyében, akik a tényállás szerint a vasúti közlekedés veszélyeztetésének vétségét valósították meg azzal, hogy egy vonatot nem a szabályok betartásával indítottak el.
A bíróság ítélete szerint az elsőrendű B. P. vádlott bűnös a vasúti közlekedés veszélyeztetésének vétségében, ezért a bíróság 275.000 forint pénzbüntetésre ítélte. A másodrendű K. I-né vádlott bűnös a vasúti közlekedés veszélyeztetésének vétségében, ezért a bíróság 180.000 forint pénzbüntetésre ítélte.
Az ítélet jogerős, azt mind a vádlottak és védőik, mind a vádhatóság képviselője tudomásul vette.
A bíróság által megállapított tényállás szerint az B. P., mint mozdonyvezető,K. I-né, mint vezető jegyvizsgáló teljesítetek szolgálatot 2013. január 2. napján 6 órakor a Budapest Nyugati pályaudvarról induló és Vácra közlekedő, kb. 50 utast szállító személyvonaton.
A közlekedés körülményeit ekkor éjszakai látási viszonyok, párás, nyirkos idő jellemezték.
A személyvonat 6 óra 41 perckor megérkezett Csornád állomásra. Az utasok le- és felszállását követően a vezető jegyvizsgáló annak ellenére adott a mozdonyvezető számára indulásra kész jelzést, hogy a kijárati jelző továbbhaladást engedélyező jelzését nem látta. A mozdonyvezető a tőle elvárható figyelmet és körültekintést elmulasztva,a jelzésben bízva, anélkül, hogy meggyőződött volna a kijárati jelző szabad állásáról, elindította a személyvonatot, majd azzal kb. 40 km/h sebessége gyorsított fel.
A mozdonyvezető ezt követően észlelte a kijárati jelző „megállj” jelzését, amely mellett elment, majd a gyorsfékezés ellenére ráment a részére helytelenül álló váltóra, azt felvágta, és behaladt egy másik, mintegy 50 utast szállító személyvonat vágányútjába.
B. P. a gyorsfékezés alkalmazásának következtében az általa vezetett személyvonattal szemben szabályosan közlekedő – ekkor már álló – személyvonattól kb. 70 méterre állt meg.
A cselekmény következtében személyi sérülés nem történt, a vasúti szerelvényekben anyagi kár nem keletkezett, azonban a váltó megrongálódott.