Izzadnak a váciak a vonatokon, már tudjuk, miért

VÁCI NAPLÓ/régió ♥ A villamosított esztergomi vonalra csoportosította át jó néhány FLIRT motorvonatát a vasúttársaság, aminek következtében több vonalon ismét hagyományos ingaszerelvények teljesítenek szolgálatot. A Magyar Idők Vác környéki olvasója arról számolt be, hogy az elővárosi vonatok többségét most légkondicionáló nélküli, korszerűtlen járműből állítják ki, ez pedig a nyári melegben kifejezetten rosszul érinti az utazókat.

Elszoktak a Vác–Szob elővárosi vonal utasai a régi ingavonatoktól, azonban az esztergomi vasútvonal – egyébként örvendetes – felújítása, villamosítása után ismét megtapasztalhatták, mi a különbség a FLIRT és a MÁV régi személykocsijai között. Laptársunk egyik olvasója, aki naponta ingázik Vác környéki otthona és budapesti munkahelye közt, elkeseredetten tapasztalta, hogy a legnagyobb hőségben kell légkondicionáló nélküli járműben utaznia.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Mindszenty-szobrot kapott Kismaros

Központi Gyógyszertár Vác

Az utasok azt gyanították, hogy a korszerű FLIRT-ök a balatoni nyaralók örömére Siófok felé suhannak, de a vasúttársaságnál a Magyar Idők kérdésére azt mondták, hogy az esztergomi vonalra beszerzett FLIRT-flotta egységei korábban a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek FLIRT motorvonatok – igyekeznek megnyugtatni olvasónkat –, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak a már megrendelt 11 darab emeletes KISS motorvonat ­2019-es forgalomba állásáig.

A több mint harmincesztendős ingázó vonatokon a levegő hőmérsékletét legfeljebb az ablakok nyitásával lehet szabályozni, az ülések a hőségben ragadósak, a mosdók évtizedek óta nem voltak igazán tiszták. Az emeletes KISS vonatok érkezésére pedig legalább egy évig kell vár­niuk a váci, szobi utasoknak. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

1 Comment
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments