Hatalmas egyiptomi megrendelést kapott a Dunakeszi Járműjavító
Egyiptomnak építhet vasúti kocsikat a Dunakeszi Járműjavító. Összesen ezerháromszáz jármű készülhet az orosz Transzmasholdinggal közösen. A kocsik felét Magyarországon kell legyártani.
Abdel-Fattáh esz-Sziszi egyiptomi elnök 2015-ös budapesti tárgyalásai alatt írt alá szándéknyilatkozatot Orbán Viktor miniszterelnökkel hétszáz vasúti kocsi gyártásáról és szállításáról. Az évek óta zajló tárgyalások a napokban hoztak eredményt: Egyiptom nemzeti vasútja, az ENR egymilliárd eurós megrendelést adott le ezerháromszáz vasúti kocsi legyártására a Transzmasholding Hungary Kft. magyar-orosz konzorciumnak.
A megállapodást nemrég írta alá Kairóban az ENR, valamint az konzorcium elnöke. A cég orosz fele, a Transzmasholding (TMH) szerint Kínából, Olaszországból, Indiából és Romániából is érkeztek pályázatok az ENR tenderére.
A Dunakeszi Járműjavító Kft. és az orosz Transzmasholding közös konzorciuma, a Transzmasholding Hungary Kft. ezerháromszáz vasúti kocsi gyártását nyerte el az egyiptomi nemzeti vasút ENR-től. A járművek felét Magyarországon kell megépíteni – írja az iho.hu.
A Railway Gazette információi alapján a konzorciumnak öt kocsitípust kell kifejlesztenie és legyártania. A csak légjavítós szellőzéssel ellátott, harmadosztályúakból ötszáz, a már légkondicionált harmadosztályúakból szintén ötszáz, a klímás másodosztályúakból száznyolcvan, a szintén klímás első osztályúakból kilencven, a légkondicionált és büfészakasszal ellátott másodosztályúakból pedig harminc épülhet.
Az észak-afrikai ország vasúthálózatán közlekedő vasúti kocsijak átlagéletkora több mint negyven év. A vasúttársaság vezetője áprilisban azt nyilatkozta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, ami ötvenötmilliárd egyiptomi fontba (körülbelül 850 milliárd forintba) fog kerülni.
A teljes finanszírozásról az Eximbank gondoskodik, de csak azzal a feltétellel, ha a vasúti kocsik által képviselt értéknek több mint ötven százalékát Magyarországon állítják elő. Az ezerháromszáz kocsi másik felét, valamint azok legfontosabb részegységeit a Transzmasholding oroszországi üzeme gyártja majd le. A tveri üzem felelős a tervezésért a és gyártási technológia átadásáért is. A kocsikat öt év alatt kell megépíteni.
Habár az előzetes tárgyalásokban részt vett az Egyiptomba annak idején villamosokat is szállító Ganz-Motor Kft., a végső üzletkötésből már kimaradt. ♦