Homolya Róbertnek, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának címzett nyílt levelet jelentetett meg a Magyar Közlekedési Klub az MKK-blogon. A barátságos hangvételű levél segítő szándékkal íródott, célja az, hogy fentről is láthatóvá váljanak azok a vasúttal kapcsolatos anomáliák, melyek idelent joggal borzolják az állampolgárok idegzetét, valamint, hogy szorgalmas munkával megszüntethetőek legyenek azok a tényezők, melynek hatására a mai magyar vasút nincsen annyira benne a köztudatban, amennyire benne lehetne.
A nyílt levél tizenkét pontba sűríti össze a modern vasúttal szemben támasztható igényeket, egyebek között széleskörű nyilvánosságot és a társadalmi egyeztetést sürgetve, fontosnak tartva a kerékpárosok kiszolgálását, a hatékony utastájékoztatást és zavarkezelést, a komfortszolgáltatások helyreállítását és a díjszabás igazságossá tételét.
A témával hosszú cikkben foglalkozik a közlekedési hírportál, az iho.hu. Elsősorban a „butafejlesztéseket” veszi számba. „Az egymásra rétegződő butafejlesztések gigantikus emlékműve Vác, ahol az egész tervezett állomási technológia azon bukott el, hogy két szakági tervező lusta volt egymással szóbaállni – az egyéb itteni nyalánkságokat nem is említve, például a felvonók erőltetett alkalmazását ott, ahol simán elfért volna egy szabványos rámpa is” – olvasható a cikkben.
A vasút új vezetője láthatóan nagy elánnal vetette bele magát a társaság ügyeinek irányításába. Kérdés, hogy a politika meddig engedi a szabad döntéseket és hol lép be a már sokat tapasztalt szakmai elvakultság. ♦