Telefónia: feltámadt poraiból a Nokia és újra a csúcsra tör
Az idén nyár közepén tőkét emelt növekedésének finanszírozásához a Nokia mobiltelefon-márkanevet licenc alatt használó finn HMD. A cég a működése első évében 70 millió Nokia márkaneves mobiltelefont értékesített, amivel 1,8 milliárd eurós bevételre tett szert. A májusban bejelentett 100 millió dolláros tőkebevonással a Nokia márkaneves modellpaletta bővítését és kulcsfontosságú piacain az értékesítését csatornák megduplázását tervezi finanszírozni.
A Nokia az érintőképernyős okostelefonok megjelenésekor elkövetett stratégiai hibák miatt került perifériára az mobilpiacon, ezért ezt az üzletágát 2014-ben eladni kényszerült a Microsoftnak. A Nokia azóta mobil távközlési hálózati berendezések gyártásával és technológiai szolgáltatásokkal foglalkozik. A Microsoft 2016-ban adta el a mobiltelefon üzletágat a Nokia egykori vezető munkatársai által alapított HMD vállalatnak, amely egyúttal márkanév használati szerződést is kötött a Nokia céggel.
A tavalyi visszatérést a szakma felemásnak tartja, hiszen a régi/új 3310-es marketingfogásnak ugyan jó volt, de a 3-as, 5-ös, 6-os és 8-as szériájú mobilok egyszerűen belefulladtak az okostelefonok zsúfolt tengerébe. A HMD azonban nem adta fel a dolgot és idén több új ígéretes készülékkel rukkolt elő.
Sokak szerint a 2018-ban megjelent Nokia 7 Plus például a finn márka androidos feltámadása óta az első olyan okostelefon, mely végre a felhasználók kedvencévé vált, és amelyet tudás tekintetében sem igazán érhet kritika.
2019-ben a cég újabb modelleket dob a piacra, amelyek elsősorban a középkategóriás mobilokat használók számára lehetnek érdekesek. ♦