Fojtogató hangulatú kampányfilm a The Guardiannek

Érzelmes reklámfilmmel indítja új márkakampányát The Guardian nevű brit napilap. Az 1821-ben alapított újság új aktivitásának a középpontjában a remény áll, amire mindennél jobban szükség van egy olyan korban, amiben egyre kevesebben bíznak abban, hogy a dolgok megváltozhatnak. „A változás lehetséges. A remény hatalom” – üzeni a kampány, amihez A mindenség elmélete rendezője, James Marsh, készített reklámfilmet – írja az AdAge, amelynek cikkét a Kreatív Online szemlézte.

Marsh, aki a fent említett Stephen Hawking életrajzi filmmel Bafta-, a 2008-as Ember a magasban című alkotásával pedig Oscar-díjat nyert, a The Guardiannek egy fojtogató hangulatú szpotot készített, a főszerepben egy fogságba esett pillangóval. Az egyperces kisfilmben az a hétköznapi jelenet játszódik le, mikor egy repülő rovar kétségbeesetten igyekszik kijutni a csukott ablakon.

A megszokott végkifejlet (halál, pusztulás) azonban elmarad, a lepke kiszabadul, ezzel is szimbolizálva a reményt és annak erejét. Ha pedig ennyiből nem menne át az üzenet, a videó zenéje is rátesz egy lapáttal, ugyanis a pillangó küzdelme közben a Hadestown című musical egyik betétdala, a Nothing Changes, vagyis a Semmi nem változik szól.

„A The Guardiannek közel kétszáz éves múltja van abban, hogy újságot csináljon, ami élteti a reményt. Az új kampányunk célja, hogy ezt az érzést cselekvéssé változtassa” – mondta a projektről Anna Bateson, a Guardian News & Media ügyféligazgatója, aki azt is hozzátette: remélik, hogy ezzel ösztönözni tudják az olvasókat arra, hogy különféle módokon támogassák az újság munkáját.

A kampány öt hétig fut majd tévében, mozikban, közösségi médiában, közterületeken és a The Guardian saját csatornáin az Egyesült Királyságban, az USA-ban és Ausztráliában. (fotó: Pixabay)