Elképesztő bejelentés a Lidltől, sok ezer vásárlót érinthet

Kizárólag növényi alapú húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata. Az áruházlánc „Next Level Meat” saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékei alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.

A vállalat a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki új, saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket. A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100 százalékban vegán termék, ami fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes fogyasztók számára is alternatívát nyújtanak.

Az új termékek teljes mértékben karbonsemlegesek. Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást, és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a „Next Level Meat” termékek előállítása sokkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Akár a minimális forrásból működő Pest vármegyei szervezetek is valóra válthatják projektjeiket a Tesco 15. alkalommal kiírt pályázatával

A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállításakor keletkező szén-dioxid mennyiség alig egy tizede, 9 százaléka kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártásakor.

„Működésünk egyre több pontján érvényesítjük a fenntarthatósági szempontokat. Az új vegán termékcsalád kifejlesztésével most az alternatív és klímabarát táplálkozás lehetőségét kínáljuk, hogy az emberi fogyasztás ezzel is kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon.” – tette hozzá Tőzsér Judit, a vállalat magyarországi kommunikációs vezetője.

A diszkontlánc célja, hogy az új termékek előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljesen semlegesítse. Az áruházlánc és beszállító partnerei a karbonsemlegesség érdekében a ClimatePartner szervezettel együttműködve klímavédelmi projekteket támogatnak. Ezek a programok csökkentik az üvegházhatású gázok káros hatását, így ellensúlyozható a vegán termékekhez köthető csekély kibocsátás is. – írja az origo.hu ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!