Másfélszeresére nőtt az antidepresszánsok forgalma

Értékben 48 százalékkal, mennyiségben 26 százalékkal emelkedett az antidepresszánsok forgalma Magyarországon 2018 szeptember és 2019 augusztusa között az előző év azonos időszakához képest, derült ki a Nielsen nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adataiból. Ez 156 millió forintot és 105 ezer doboz tablettát és kapszulát jelent.  A kedélyjavítók forgalma október és december között jár csúcsra, ekkor realizálódik a mennyiségi forgalom közel 30 százaléka.

Meredeken kilőtt a drogériákban és nemzetközi kiskereskedelmi egységekben megvásárolható antidepresszánsok forgalma: értékben közel ötven százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, míg mennyiségben több mint egynegyedével több fogy belőlük, ez 22 ezerrel magasabb dobozszám és hat és fél millió tablettát/kapszulát takar.

A kapszula, tabletta és – ritkábban – folyadék formátumú antidepresszánsok abszolút királya a kapszula: az értékbeli forgalom négyötöde ilyen. Érdekesség, hogy ez a kiszerelés az előző év azonos időszakához képest kétharmados értékbeli növekedést ért el.

Az elhúzódó mélabú elleni küzdelemben a nagyobb kiszerelések irányába tolódik a kereslet: az 50-99 darabos csomagok gyakorlatilag megtízszerezték értékbeli forgalmukat, mennyiségben pedig 15-ször több fogy belőlük, mint korábban. Ezzel párhuzamosan a kisebb kiszerelések (30-49) értékbeli forgalma csökkenőben van; részesedésük jelenleg 40 százalékos, míg a nagyobb dobozok viszik a kedélyjavítók értékbeli forgalmának a felét.

– Ősszel megugrik a kedélyjavítók iránti kereslet – mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – A borongós kedélyállapot és az őszi-téli rossz idő ellen egyre többen választják a kategóriát. Ekkor realizálódik a teljes éves forgalom mintegy 30 százaléka. A teljes szezon jellemzően szeptember és március közé esik, és decemberben tetőzik.

A kiskereskedelmi forgalomban kapható kedélyjavítók több mint háromnegyedét drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó. A gyógyszertárak antidepresszáns-értékesítésére nem terjed ki a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

A NIELSENRŐL

A Nielsen Holdings Rt. (a New York-i tőzsdén: NLSN) egy globális mérési és adatelemző szolgáltatásokat nyújtó vállalat, amely teljes körű és megbízható betekintést nyújt a fogyasztói és piaci szokásokba világszerte. A Nielsen saját adatbázisának más adatforrásokkal történő komplex megközelítése lehetővé teszi ügyfeleink számára világszerte megérteni azt, hogy mi történik most, mi történik a jövőben, és miként tudnak mindezen tudás birtokában a leghatékonyabban cselekedni. További információkért kérjük, látogasson el honlapunkra: www.nielsen.com

A Nielsen több mint 90 éve szolgáltat adatokat és elemzéseket tudományos szigorral és folyamatos innovációval, mindig újabb módszereket keresve arra, hogy megválaszolhassa a média, a reklámipar, a kiskereskedelem és az FMCG-piac legfontosabb kérdéseit. A Nielsen szerepel az USA-beli Standard&Poors pénzügyi szolgáltató cég 500-as listáján. Több mint száz országban végzett üzleti tevékenységével lefedi a világ népességének 90 százaléknál nagyobb részét. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!