Lejárt a masiniszta munkaideje, álldogált a vonat

A mai havazás rendesen kizökkentette a MÁV-ot a jól megszokott ritmusából, olyannyira, hogy a váci vasútvonalon bekövetkezett baleset okozta jelentős késéseket még egy furcsa ügy is borzolta, amely a másik, a veresegyházi vonalon történt. „Több olvasói levelet is kaptunk arról, és a járaton utazó kollégánktól is úgy tudjuk, hogy 2537-es, 6:58-kor Vácról induló, Vác és Budapest között közlekedő vonat teljesen szürreális okok miatt várakozott a reggeli órákban Csomád állomáson: az ott lévők információi szerint ugyanis nem más történt, mint hogy a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért a vonat nem közlekedett tovább, helyette egy másik mozdonyvezetőre vártak” – írja az Index.

Hasonlóról számoltak be a 2517-es, 06:26 perckor Vácrátótról Budapest Nyugati pályaudvar irányába induló járat esetében is: ez a szerelvény is megállt Csomádnál (miközben nem kellett volna neki), és az utasok arra vártak, hogy egy másik mozdonyvezető vegye át a szerelvényt, mivel az előzőnek lejárt a 12 órás műszakja – mondta el állítólag az egyik kalauz.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  FRISS: baleset miatt áll a forgalom a váci vasútvonalon

A lap némi telefonálgatás és levélváltás után megtudta: valóban ez történhetett. „A 2517-es vonat egy órás késéssel érkezett Csomád állomásra, ahol várakozásra kényszerült, nem tudott tovább közlekedni Fót állomás felé az említett váltóhiba miatt. A jelentős késés miatt időközben a vonaton éjszakai műszakban szolgálatot teljesítő mozdonyvezető vezetési ideje lejárt. Az érvényben lévő hatósági előírások miatt 12 óra eltelte után nem vezethet tovább. A mozdonyvezető továbbra is a vonaton maradt, és üzemben tartotta a szerelvényt, ezáltal biztosítva a folyamatos energiaellátást (fűtést, világítást)” – tájékoztatta az Indexet a MÁV sajtószolgálata. (képünk illusztráció)

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!