Egy átlagos néző 133 reklámot lát naponta a tévében

Aki nem szereti a számokat és százalékokat, annak már most előre lelőjük a „poént”: a magyarok tévénézési szokásai 2019-ben sem változtak drasztikusan az előző évhez képest. Röviden összefoglalva a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a képernyő előtt, ami egy perccel kevesebb, mint 2018-ban.

A legkevesebbet a 18 év alattiak tévéznek, ők 2 óra 55 percet töltenek ezzel átlagban, a 18-49-es korosztály pedig 3 óra 29 percet. A legtöbb tévét (már szinte megszokott módon) az 50 év felettiek néznek, átlag 6 óra 33 percet – összegzi a kutatási adatokat a Kreatív Online.

A friss kutatásból az is kiderül, hogy tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,4 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 5,9 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő több mint 12 százaléka volt. Egy átlagos néző naponta 133 reklámfilmmel találkozott tévénézés közben.

A Nielsen pedig ez, és az elmúlt évek megfigyelései alapján arra jutott, folyamatosan és dinamikusan nő a televíziós reklámok megjelenésszáma.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
A maximalizmus 4 módon teheti tönkre az életedet

2019-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint az előző évben. Szintén 1 perccel csökkent a 18 év alattiak napi átlagos tévénézési ideje is 2018-hoz képest, és így 2 óra 55 percet töltöttek a képernyők előtt. A 18-49 évesek naponta 3 óra 29 percet tévéztek, ami 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 33 percet töltöttek a képernyők előtt, ami 4 perccel több, mint az előző évben. A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,8 %-ot jelent.

A csatornatípusok szerint 2019-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 41,4 % volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozat csatornák” további 8,7 %-kal járultak hozzá. A filmcsatornák 10,4 %-ban, a hírcsatornák pedig 7,5%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő (6,1%), életmód (3,1%), sport- (4,2 %), gyerek- (6,3 %) és zenecsatornák (2,1%), valamint a DVD/videó/videójáték illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő „Egyéb” kategória.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Még nincs nagy tolongás az olcsóbb bankolásért

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2019-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon naponta átlagosan 38.275 reklámfilmet sugároztak, a megjelent tévéreklámok együttes száma majdnem elérte a 14 milliót: összesen 13 970 355 hirdetés került képernyőre az év során, amely 17 %-kal több mint 2018-ban, és kétszer annyi, mint öt évvel korábban. A sugárzott reklámfilmek összesített hossza 79.129 órának, azaz 10,2 évnek felelt meg.

A hirdetések csaknem 60 %-a 30 és 20 másodperce, további 20,8 %-uk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt. A reklámblokkok 1,4 %-a állt csupán egyetlen szpotból, 6 %-uk 2-5 darabot, 39 %-uk 6-10 darabot, míg 53 %-uk ennél is több szpotot tartalmazott.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Fényképeken a vonatokon talált tárgyak

Az elmúlt esztendőben 549 hirdető 1 071 márkát hirdetett 7.387 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6.167 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2019. év során került képernyőre. Az új hirdetések több mint egyharmada (36 %-a) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan  1.891-szer sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 30.300 alkalommal volt látható a képernyőn.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3.451.839 db), ezt követte a „Kereskedelem” (2.967.739 db) és az „Élelmiszer” (2.081.876 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 60,8 %-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszerkereskedelem” (741.668 db) volt, ezt követte az „Egyéb gyógyhatású készítmény” (681.718 db), és „Megfázás, influenza elleni termékek” (664.886 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 41 %-át fedte le. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!