Felülvizsgálják a 12 órás mozdonyvezetői műszakokat

A MÁV-START Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt annak érdekében, hogy a január 15-ei, váci vonalon történtekhez hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg – közölte a vasúttársaság. Korábban a veresegyházi vonalon is volt már egy hasonló eset: lejárt a mozdonyvezető munkaideje, megállt a vonat.

A január 15-én reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat vonalon elszenvedett késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. Ezt a Munka Törvénykönyve szerint, ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét, kötelessége volt megtenni.

A MÁV-START Zrt. szakemberei már a tegnapi napon megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Bölcsődék napja - „Hivatástudattal a szívekben”

Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei. (képünk illusztráció)

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!