Kilencmilliárd reklám a gépünkön három hónap alatt
Magyarországon 2019 negyedik negyedévében mintegy 9,037 milliárd reklám jelent meg a felhasználók asztali gépén az összes iparágat egybevéve – derül ki a Gemius által készített AdReal elemzéséből. A 15-59 éves korosztályban ez 4.181.800 felhasználót jelent, akiket átlagosan napi 56 alkalommal ért el potenciálisan (Frequency) valamilyen videó vagy display hirdetés a vizsgált időszak alatt.
Ebből a tényleges képernyőidővel (Viewable Impressions – az egyik olyan mutató, ami alapján a hirdetők kielemezhetik, hogy mennyire hatékonyan költötték el a reklámra szánt összeget, illetve az egyes médiafelületek teljesítményét is össze tudják hasonlítani) rendelkező kreatívok aránya 53,26 százalék volt. Ha ezt tovább bontjuk a korosztályon belüli csatornákra, akkor napi átlagos 44-es Frequency értéket láthatunk a Standard (non-social), míg 30-as Frequency-t a Social (Youtube, Facebook) csatornákra – írja az adatokat ismertetve a kreativ.hu.
A látható reklámüzenetek – minimális különbséggel ugyan – nagyobb arányban a férfiakat érték el, ebből legalább két alkalommal csaknem 2 millió főt, míg legalább ugyanilyen gyakorisággal összesen szinte ugyanannyi nő találkozott a ténylegesen képernyőn mért reklámokkal a teljes időszak alatt. Mégis, naponta átlagosan és potenciálisan több hirdetéssel találkozhattak volna a nők (58) szemben a férfiakkal (55), ha mind képernyőn lett volna. Ennek oka, hogy napi átlagban közel 100.000 fővel kevesebb a reklámokkal elért női netezők száma a férfiakénál.
Az iparágakat tekintve, online hirdetési aktivitás szerint a az első helyen a kereskedelmi szektor áll 32,85 százalékos részesedéssel a 15-59 éves korosztály elérésében. ♦