A váci földvárysok már nagyon vágynak vissza az iskolába, s napi négy órát tanulnak

Nocsak, nocsak! Eljutottunk odáig, hogy a gyerekek nagy többsége már nem akar a számítógép előtt ülni, szívesebben tanulna az iskolában az osztályközösségben, élő szóban hallgatva a tanárok előadását. A Földváry iskolában készített felmérés emellett még számos meglepő információt adott, ezek jórészt általánosíthatók. Néhány diák kimaradt a digitális oktatásból, de számukra is van megoldás.

A Váci Földváry Károly Általános Iskolában jelenleg 400-an tanulnak, ide jár a legtöbb csörögi diák is. Az intézmény 38 pedagógusa, két pedagógiai asszisztense és iskolatitkárai azon dolgoznak nap, mint nap, hogy a digitális oktatás miatt a gyerekek ne szenvedjenek csorbát. Pallaginé Nagy Ágnes megbízott intézményvezető elmondta: az első hét hét tapasztalatai vegyesek, a kezdeti aktivitást kezdi felváltani a diákoknál, hogy visszavágynak az iskolába.

„Március 16-án került bevezetésre országosan a digitális oktatás. Tantestületünk rendkívüli értekezletet tartott, ahol megbeszéltük, hogyan tudjuk ezt intézményi szinten megvalósítani. Minden gyermekkel tartjuk a kapcsolatot különböző portálokon, a Kréta rendszeren, Messengeren, illetve az Office 365 rendszeren keresztül.

Az azóta eltelt hét hét tapasztalatai vegyesek. Az első hetek a gyerekek számára is érdekesek voltak, kezdetben aktívabbak is voltak. Most azonban már sokkal többen visszavágynak az iskolába, nehéznek találják az otthoni oktatást. Igyekszünk online órákat beiktatni egyre több tantárgyból, hogy ezzel is könnyebbé tegyük ezt a tanítási formát” – mondta lapunknak a vezető.

Nagyon sok visszajelzés érkezik a szülőktől is – teszi hozzá. Rettenetesen hálásak a pedagógusoknak, köszönik a segítséget, a példaértékű tanári hozzáállást és megértést.

„A mai napig folyamatos kapcsolatban vagyunk több szülővel is. Vannak, akiknek informatikai eszközzel tudtunk segíteni, másoknak a virtuális világban való kiigazodásban segítettünk a tananyag feldolgozás mellett.”

Országosan több településen is felmerült, hogy nem biztosított egy-egy családnál az internet, vagy olyan eszköz, amelyen dolgozni tudna a tanuló. Vácon és a Földváry iskolában is kevés problémát okozott a digitális oktatásra való átállás, hiszen vagy az intézmény, vagy az önkormányzat segítette ki a rászoruló családokat. Mindössze öt gyermeknek kell másképp eljuttatni a leckét – tudtuk meg.

Nekik nincs internetes elérhetőségük

„Elmondható, hogy a legtöbb család telefonos hozzáféréssel rendelkezik. Igen nagy gond ez ott, ahol 2-3 iskoláskorú gyermek van. A rászoruló családok közül hat családnak tudtunk iskolai tabletet biztosítani. Arról is tudunk, hogy több helyen mobilinternetet használnak, aminek kapacitása véges” – mondja Pallaginé Nagy Ágnes. Hozzáteszi: néhány gyermek esetében, akiknek családjuk egyáltalán nem rendelkezik internetes elérhetőséggel, a tanítók egyéni segítséget nyújtanak. Ez öt gyerekről mondható el.

Arra a kérdésre, hogy naponta hány órát foglalkozik egy diák tanulással, a többség négy órát jelölt meg.

„Tudomásunk van arról is, hogy a csörögi önkormányzat laptopot biztosított egy tanulónk számára. Több csörögi gyermekünknek hatalmas támogatást nyújt eszközparkban és mentorálásban is a Csörögi Tanoda. Kalina Yvette vezetésével Budapestről több mentor áll napi kapcsolatban iskolánk tanulóival és pedagógusaival.”

Az iskola készített tanulói között egy felmérést is a digitális oktatással kapcsolatban, erre 107 tanuló válaszolt szerdáig. Ebből az derül ki, hogy a diákok többsége a hagyományos órákat tartja szimpatikusabbnak, a válaszadók több mint nyolcvan százaléka gondolta így. A legtöbb gyerek telefonon keresztül tanul, összesen 72 százalékuk, 66 százalékuk laptopon, ezt követi az asztalai számítógép és a tablet.

Arra a kérdésre, hogy naponta hány órát foglalkozik egy diák tanulással, a többség négy órát jelölt meg. A válaszolók 90 százaléka nagyon várja már az iskolát és azt, hogy találkozzon osztálytársaival. ♦