Az egyéni vállalkozók július 1-jétől a NAV-nál intézhetik ügyeiket
Július 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vezeti az egyéni vállalkozók nyilvántartását, az egyéni vállalkozók továbbra is a Webes ügysegédet használhatják. E naptól az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a NAV-nál kell intézni.
Az egyéni vállalkozók továbbra is a Webes ügysegéden jelenthetik be a NAV részére a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket: tevékenység megkezdése, adatváltozás bejelentése, szünetelés, illetve szünetelés utáni folytatás és a tevékenység megszüntetése. Ugyancsak a Webes ügysegéden nyújthatják be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmüket.
A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain
Az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában szereplő adatok – a nyilvántartási szám és adószám alapján – továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/ oldalon.
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető. ♦