A Budapest – Szob vasútvonal Magyarország ötödik legproblémásabb pályája
A hvg.hu kiszámolta, hogy melyik az a tíz vasútvonal az országban, ahol a 2020-as év első felében a legtöbb probléma jelentkezett. A váciakat érintő 70-es (62,9 km hosszú, Budapest és Szob között közlekedő) vonal az ötödik helyen végzett a „versenyben”.
A szabályok a következők voltak:
- 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, vagy több járat kimarad, minden további óra 1-1 pont,
- 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés,
- fél pont jár, ha csak egy vonatpár marad ki,
- a baleset miatti leállásokat nem vettük figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számon kérni,
- ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dől a sínre, vagy a nagymarosi sárlavina – bevették viszont a számításba a havazás miatti leállást, hiszen az nem számít extrém időjárásnak, ha esik pár centi hó.
A 70-es vonalnak az év első felében 24,5 pontot sikerült gyűjtenie, amivel az ötödik helyen végzett. Februárban pedig egyenesen besöpörte az első helyet: „hatalmasat hajrázott a váci vonal: 28-án két járat is kimaradt, nem részletezett műszaki ok miatt, egy harmadik mozdonya tönkrement, mögötte feltorlódott a többi, 29-én pedig a felsővezetéket kellett javítani” – írják.
Márciusban némileg sikerült szépítenünk: „meglepően jó volt a helyzet a váci vonalon, ott csak 2,5 hibapont gyűlt össze”. Június 22-én azonban ismét egy-másfél órás késések voltak a 70-es vonalon, ennek következtében sikerült „megelőznünk” a Budapest – Gyékényes vonalat, és az ötödik helyen végeznünk. ♦