kozponti gyogyszertar banner 728x90 (1)

Egy deákvári nagymamát kétszer is milliókkal próbáltak átverni az unokázós csalók

hirdetés
dunaelektro banner (1400 x 230 képpont)

Egy Deákváron élő nagymama talpraesettségén múlt, hogy pórul jártak az unokázós csalók Vácott. A bűnözők mindkét esetben vezetékes telefonon hívták az idős hölgyet az esti órákban, és hihetetlenül pontos személyes tájékozottságról és élethű hangutánzásról tettek tanúbizonyságot.

A hívás a meglepetés erejével hatott mindkét esetben. A két hívás közt körülbelül három hónap telt el. Az első alkalommal egy péntek estén telefonáltak, a huszonéves fiúunoka hangját utánozva, közvetlen stílusban, miszerint az unoka autója súlyos balesetet okozott, amiért tetemes összegbe kerül a sértett fél autójának javítása.

„Miután az unokámtól ez a hívás befutott, az első kérdésem az volt, hogy miért nem apádat hívtad és a rendőrséget. Erre az volt a válasz, hogy a rendőrség ugyan kijött helyszínelni, de azt követően otthagyta őt a károsultakkal, akik azonnali pénzt követelnek, különben súlyosan bántalmazzák őt. Ez már nagyon gyanús volt nekem – főleg, hogy tudom, hogy az unokám nem egy bulizós típus, és a Barátok közt után mindig nyugovóra tér, ráadásul az eset előtt egy órával váltam el tőle. Ezért közöltem a telefonálóval, hogy nincs pénzem, hívd apádat, majd lecsaptam a telefont” – mesélte az idős hölgy.

Ezt követően azért természetesen felhívta a családot a nagymama, hogy megbizonyosodjon arról, unokája valóban otthon alszik. Természetesen igaza volt. Feljelentést nem tett az ügyben, azonban kérésére a lépcsőházban kiragasztásra került egy figyelmeztetés, miszerint mindenki óvakodjon az unokázós csalóktól.

A csalók újra próbálkoztak

Ezzel azonban még nem ért véget a történet, ugyanis három hónap elteltével ismét érkezett egy koraesti vezetékes telefonhívás, ezúttal nem az unokája, hanem a lánya balesetéről. A csaló ismét tökéletesen utánozta a lányának a hangját, és ismerte a munkahelyi körülményeit, ugyanis azt állította, hogy közvetlenül a munkahelye előtt történt a baleset.

Most nem minden pontosan ugyanúgy történt, mint korábban, ugyanis ezúttal közölte a hívó, hogy ne sokat beszéltesse őt, ugyanis a balesetben széttört az állkapcsa, és megsérült a nyaka. Sírva mesélte a lány, hogy azonnali segítségre van szüksége, mert nagyon megsérült. Ekkor kérdezte meg a mama, hogy a férjét értesítette, és hogy kint van-e a mentő? Ezt követően átvette egy férfi a telefont, és közölte, hogy kétmillió forint a balesetben okozott kár, amit a lánynak kellene megfizetni azonnal.

„Ekkor vált egyértelművé számomra, hogy ez egy újabb rendkívül találékony átverés, mert ilyenkor nem a kocsi állapota, hanem a sérült személy orvosi ellátása a legfontosabb. Így azt mondtam, hogy csak abban az esetben tárgyalhatunk egyáltalán, ha személyesen találkozom a lányommal. Erre ezúttal a csalók tették le a telefont. Természetesen azért ezt követően felhívtam a lányomat, aki rögtön mondta, hogy semmi baja sincs” – mesélte el.

Kegyetlen dolog, hogy érzelmi zsarolással próbálnak milliókhoz jutni csalók, akik bele se gondolnak, hogy egy ilyen érzelmi trauma még egy hirtelen rosszulléthez, akár infarktushoz vagy agyvérzéshez is vezethet. Viszont van egy jó megoldás, amit a nagymama-mama példája mutat: azt kell mondani, hogy sajnos nincs egy vasam sem, hívd a férjed/barátod/gyermeked.