Mindkét daru dolgozik – a Nyugati tetőszerkezetének bontása folyamatos
A Nyugati pályaudvaron folytatódik a rekonstrukció. Immár a második daru is üzembe állt a mintegy 8200 négyzetméteren megújuló tetőszerkezeten a folyamatos munka segítése érdekében. A vágánycsarnok tetőzetén a már folyamatban lévő első fázisban tervezett bontási műveleteket az ütemterv szerint előreláthatóan ősszel fejezik be.
Társat kapott a korábban felállított toronydaru. A második, 46,2 méter horogmagasságú és 2,7 tonna teherbírású, WOLFF 262 SL típusú eszköz 70 méter hosszú gémmel rendelkezik. A csarnok főtetejének deszkaborítása 25, a fémlemezek bontása 80, a felállványozott tető üveges részének a bontása pedig 50 százalékos készültségű jelenleg. Folyamatban van az acél tartószerkezetek tisztítása és a statikus felülvizsgálat, valamint elkezdődött a felső oldalbevilágítók üvegezésének bontása az Eiffel tér felől.
Az először munkába állt, TEREX-COMEDIL típusú (becenevén Zeppelin) toronydaru horogmagassága 36 méter; a gém 75 méter hatósugarú; teherbírása pedig 2,7 tonna. Az elmúlt hónapokban a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát szerelték, és a csarnok előtt új, ideiglenes ütközőbakokat építettek be a 10-13. vágányok lezárására, hogy a külső sínpárok a felújítás alatt is használhatók legyenek a vonatforgalom számára. Megépült a csarnokban egy 70 ezer légköbméteres térállvány a csak állványról végezhető szakértői felmérések elvégzésére, továbbá egy 7000 négyzetméteres védőhálót is kialakítottak az utasok és a munkások védelme érdekében.
A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején a december 7-ig tartó időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a www.mav.hu/nyugati oldalon. ♦