Digitális lett a jótékonykodás – Indul a szivboladom.hu

Érkeznek az első felajánlások, karácsonyra már sokakhoz elérhetnek az első adományok. A nonprofit kezdeményezés mögött nem egy cég vagy alapítvány áll, hanem két magánember, céljuk, hogy ráirányítsák az emberek figyelmét az adományozás szépségére, illetve, hogy kezdeményezésükkel pozitív változást indítsanak el a társadalomban.

A világban minden dolognak kettős természete van: minden létező egyrészt egy egység önmagában, másrészt egyszerre része valami nagyobbnak. Szerintem minden ember kibontakozásának és életfeladatának csak az egyik része, hogy önmagával harmóniába kerüljön és elérje a céljait. Emellett ugyanúgy a felelősségünk és a kötelességünk egy nagyobb egység – a társadalmunk – részeként is betölteni a szerepünket.” – meséli Zoli a szivboladom.hu kezdeményezés indíttatásáról.

hirdetés

Az oldal összeköti azokat az embereket, akik szívesen felajánlanák már feleslegessé vált tárgyaikat, azokkal, akiknek nagyobb szüksége van rájuk, de nem tudnak hasonlót megvenni maguknak. A szivboladom.hu közvetlenül magánembereknek kínál egy online piacteret; egyik fő célja, hogy köztes szereplő nélkül kapcsolja össze az adományozókat és a rászorulókat, hogy megvalósuljon (még ha virtuálisan is) egy közvetlen emberi kapcsolat.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Ne dőlj be a a félrevezető szövegeknek, ha interneten vásárolsz: állj a sarkadra!

Az adományozni vágyók bármilyen tartós fogyasztási cikkről szóló felajánlásukat feltölthetik a honlapra, amelyekre egy rövid szöveges pályázattal jelentkezhetnek a rászorulók (személyes adatok megadása nélkül) leírva azt, hogy miért lenne szükségük az adott tárgyra, mi az ő történetük. A folyamat teljes mértékben a magánemberek között zajlik le, a felajánló maga dönti el, hogy kinek szeretné odaadni az adott tárgyat az alapján, hogy melyik történet érintette meg leginkább.

A kezdeményezés mögött két magánember, Zoli és Ricsi áll, akik nonprofit módon, önerőből finanszírozzák a honlap működését. Fontosnak tartják, hogy a kezdeményezéssel ne személyüket, hanem az adományozás pozitív élményét helyezzék előtérbe, ezért a weboldalon is csak keresztnévvel szerepelnek. Az oldal alapötlete Zoliban merült fel, ugyanis használaton kívüli kerékpárjait szerette volna eljuttatni egy arra rászoruló család számára. „Ez az ötlet burjánzott tovább fokozatosan odáig, hogy hozzunk létre egy virtuális közösségi teret, ahol adományozók és rászorulók egymásra találhatnak.” – meséli Zoli. Ricsi, a szivboladom.hu másik alapítója biztosította a technikai hátteret, ugyanis az ő csapata fejlesztette az oldalt és készítette el annak dizájnját. „A kezdeményezésünk egyik alapköve, hogy non-profit módon és saját tőkéből üzemeltetjük az oldalt, így a rendszerből kizártuk a hirdetéseket, a felületen nem fognak reklámokkal találkozni a látogatók” – magyarázta.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK
Ne dőlj be a a félrevezető szövegeknek, ha interneten vásárolsz: állj a sarkadra!

Az alapítók nem titkolt vágya, hogy az adományozási folyamatoknak felületet teremtve előre mozdítsák a jótékonysági kultúrát, és ezen keresztül támogassák a nyitott, megértő, és empatikus hozzáállást Magyarországon. „Változásokat a világunkban csak úgy tudunk elérni, ha mi magunk változtatunk. Ne várjuk, hogy majd valaki más egyenlítse ki a társadalmi különbségeket! Nekünk kell ebben aktívan szerepet vállalnunk! A szivboladom.hu ennek a társadalmi változásnak az egyik lehetséges eszköze, ahol apró lépésekben az emberek saját maguk tudnak lefaragni ezekből a különbségekből. Egy-egy felajánlás óriási változást hozhat egy arra rászoruló család életében. Többezer felajánlás pedig már társadalmi szinten is érezhető lesz.” – tette hozzá Zoli. ♦

14 napos próbaolvasás!
Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments