Díjmentes a novemberi bérletek visszatérítése a vasút- és a busztársaságnál is

A november 11-én hatályba lépett járványügyi intézkedésekkel összefüggésben, az Innovációs és Technológia Minisztérium elrendelése alapján a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a novemberben érvényes dolgozói és diákbérletek visszaváltásakor eltekint a kezelési költség felszámításától. Emellett a helyközi dolgozói és diákbérletek érvényességének kezdete után részbeni visszatérítésre is van lehetőség. 

A novemberi bérletek árának 50 százalékát – kezelésiköltség-mentesen – visszatérítik a közlekedési társaságok, ha az igényt november 18-ig benyújtják; a november 11-ét megelőzően vásárolt, és november 11-i vagy az utáni kezdő érvényességű 30 napos bérletek árának 100 százalékát visszatérítik – ugyancsak kezelési költség felszámítása nélkül –, ha az igényt november 18-ig benyújtják. A november 11. előtt kezdődő érvényességű és a visszatérítési igény benyújtásakor még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérletek árának 50 százalékos visszatérítése esetén sem számolnak fel kezelési költséget.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Kalmár Andrea: Ásványok a gyantaművészetben

A MÁV-START-nál a jegypénztárakban, automatákban vagy az Elvirán keresztül vásárolt, azaz papíralapú bérletek esetében az utasok a pénztáraknál vagy ügyfélszolgálatokon személyesen vagy levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket. A bérlet értékét minden esetben a megadott számlaszámra utalja vissza a vasúttársaság.

A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.

A MÁV-HÉV-nél a MÁV applikáción keresztül megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik. Minden egyéb formában megvásárolt bérlet visszatérítését a bkk@bkk.hu címen keresztül tudják intézni.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Közmeghallgatás: kevés érdeklődő, sok kérdés

A Volánbusznál a bérletjegyek visszaváltására  – a vásárlás módjától függetlenül – a pénztárakban van lehetőség.  Pénztári visszaváltás esetén a bérlet tulajdonosának be kell mutatnia a személyi igazolványát vagy a diákigazolványát.

A pénztárakban lehet benyújtani az online megváltott és kinyomtatott bérletekre vonatkozó visszaváltási igényeket is. Az online megváltott, de ki nem nyomtatott bérletek visszaváltását a https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/online-jegyvasarlas/visszavaltas linken lehet kezdeményezni a ’Vásárolt Bérletek Jegyzéke’ megküldésével.

A visszaváltás az online megváltott bérlet esetében a banki tranzakció visszafordításával történik, így mindenképpen annak a bankszámlának a tulajdonosa kapja vissza az összeget, aki megváltotta a bérletet. A mobilon vásárolt bérletet az érvényesség kezdete előtt az alkalmazásban lehet visszaváltani. Érvényességi időn belül az internetes@volanbusz.hu elérhetőségre kérjük jelezni a visszaváltási igényt. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments