Több halálos kimenetelű baleset után félsorompót kapott Nagymaroson az egyik vasúti átjáró
Az elmúlt időszakban számos baleset történt Nagymaroson a Hatlópatapataki vasúti kereszteződésben. Most a MÁV egy félsorompós átkelőt alakított ki, amely a korábbi fényjelző készüléket váltotta fel.
Az elmúlt években a vasúti átkelőben több halálos kimenetelű baleset is történt. Ezért Rétvári Bence, államtitkár, a térség országgyűlési képviselője már szorgalmazta, a most megvalósult fejlesztést a vasúttársaságnál.
„Nagyon fontos, hogy az emberek biztonságát megóvjuk, a kormány számára is kiemelten fontos, hogy mindenki Magyarországon biztonságban érezhesse magát, ezért fontos, hogy azoknál a vasúti átkelőhelyeknél, ahol láthatóan az elmúlt időszakban balesetek történtek, s ezek az akár halálos kimenetelűek is voltak, ott megóvjuk az embereket attól, hogy a későbbiekben ne történhessen ilyen baleset. Ezért rögtön a legutóbbi baleset után megkerestem a MÁV-ot, akik vissza is jeleztek, hogy intézkedni fognak annak érdekében, hogy megelőzzük a későbbi baleseteket” – mondta Rétvári Bence a helyszínen.
A képviselő arról is beszélt, hogy a Dunakanyarban egyre többen élnek, sokan költöznek a környékre. Az itt élőknek, az ide kiköltözőknek és a régóta itt lakóknak a biztonsága is nagyon fontos – emelte ki.
Biber Anett, a MÁV szóvivője arra tért ki, hogy ezen a szakaszon maximum 100 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok, amelyek elég sűrűn járnak a vasútvonalon.
„Az elmúlt öt évben nagyságrendileg 15 milliárd forintot fordított a vasút arra, hogy valamilyen módon fejlessze ezeket az útátjárókat. Itt, ebben az esetben a már meglévő fénysorompó, tehát fényjelző készülék egy fél csapórudas sorompóval, fél sorompóval egészült ki, mind a két irányban. Ez zajlott több helyen is az országban, a fényeket LED-izzókra cseréltük ki, illetve még vannak olyan érzékelő elemek a sínekben, amelyek a vonatok közlekedését pontosan tudják érzékelni, jelezni, ezeket is cseréltük. Összesen 172 sorompó, útátjáró volt érintett az elmúlt öt évben ilyen fejlesztésekben és további fejlesztések is vannak tervben” – mondta.
Nagymaros polgármestere, Heinczinger Balázs elmondta: három vasúti átjárója van Nagymarosnak, a Köböl-völgyi, ami közelebb van Nagymaroshoz, ez a középső ez a Hatlópataki, illetve Kismaros szélén a Jánoshegyi átjáró.
„Most a Hatlópataki átjáró lett kiegészítve egy félsorompóval. Én nagyon köszönöm az itt lakók, az ide látogatók nevében, hogy ez meg tudott épülni és bízom abban, hogy a másik két átjárónál is hasonló fejlesztések fognak megtörténni.”
A mostani vasúti fejlesztés 24 millió forintjába került a MÁV-nak. ♦