Kódolj határok nélkül: a Boronkay csapatai is a döntőben

A középiskolás diákok fantasztikus teljesítményt nyújtottak a Belügyminisztérium és a NISZ Zrt. által meghirdetett országos nyílt forráskódú programozó verseny első két online fordulójában. Megszületett a végső megmérettetésben résztvevő csapatok listája. Április 10-én, a mindent eldöntő 24 óra leforgása alatt a versenyzőknek egy speciális célú weboldalt kell megtervezniük, majd lefejleszteniük.

A Kódolj határok nélkül! országos programozó verseny az idei évben középiskolai és felsőoktatási kategóriákban várta a programozás iránt érdeklődő diákok jelentkezését. A középiskolások februártól áprilisig, összesen három fordulóban mérik össze tudásukat, melyek közül az első két küzdelem már lezajlott.

„A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy a versenyre jelentkezők száma a tavalyi évhez képest megduplázódott. Sőt, 12 csapat idén újra ringbe szállt az értékes nyereményekért” – fogalmazott Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.

Bancsics Ferenc, a NISZ vezérigazgatója hangsúlyozta – „Nagyon örültünk annak, hogy a diákok meglepően magas, 86% feletti teljesítménnyel jutottak tovább a döntőbe. Különösen figyelemre méltó a diákok tudása, annak ellenére, hogy a középiskolai tananyagnak mindössze csekély részét képezik a nyílt forráskódú szoftverekről szóló ismeretek.”

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Ki emlékszik jól: ki kötött szerződést a Harmat Kert Kft-vel

Szabó Dóra, a NISZ igazgatója és a verseny szakmai vezetője a döntővel kapcsolatban elmondta, hogy az előző évhez képest, lényegesen rugalmasabb, a legújabb technológiákat felvonultató fejlesztői környezet várja majd a versenyzőket a döntőben, ezáltal is a nyílt forráskódú fejlesztésre ösztönözve a fiatalokat.

A döntőbe jutott 10 csapat:

  1. NemesGSZ: Békéscsabai Szakképzési Centrum Nemes Tihamér Technikum és Kollégium
  1. mkdir csapatnev: Nyíregyházi Szakképzési Centrum Széchenyi István Technikum és Kollégium
  1. Programozó Palánták: Veszprémi Szakképzési Centrum Ipari Technikum, Veszprém
  1. (Dru)Pál utcai fiúk: Győri Szakképzési Centrum Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Technikum és Kollégium
  1. OOP: Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János Informatikai Technikum, Budapest
  1. A CSS programnyelv: Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium
  1. Akina Speed Stars: Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium
  1. NullExpression: Debreceni Szakképzési Centrum Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum
  1. install gentoo: Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Technikum
  1. Python: Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Komposztkeretek kihelyezését kezdik meg városszerte

A rangsor érdekessége, hogy az „mkdir csapatnev”, az „OOP” és a „Python” csapatok tavaly szintén szerepeltek a legjobbak tízes listáján. A visszajelzések alapján a diákok örömmel szálltak ismét versenybe.

A „Kódolj határok nélkül!” 2021-es versenysorozat középiskolai kategóriájában a szakmai zsűri által a leginkább kreatívnak és legjobban kivitelezettnek ítélt weboldal megalkotói nyernek. Az első három helyezett csapat tagjai és felkészítő tanáraik értékes nyereményekben részesülnek, a legrátermettebb diákokat pedig gyakornoki program várja a NISZ Zrt. szakterületeinél. A verseny részletei a verseny.nisz.hu oldalon olvashatók.

A nyílt forráskódú szoftverek és nyílt szabványokon alapuló megoldások fontos szerepet töltenek be a magyar közigazgatásban és a kormányzati informatikában. A NISZ Zrt. többek között ezért is hozta létre 2016-ban a nyílt forráskódú szoftvereket támogató szervezetét, amely mára már nemzetközi szinten is kiemelkedő sikereket ért el a LibreOffice fejlesztésben és hibafeltárásban. A „Kódolj határok nélkül” programozói verseny meghirdetésének célja, hogy népszerűsítse a nyílt forráskódú technológiák használatát és tovább növelje ismertségüket, minél szélesebb körben elterjedjenek a nyílt szabványokon alapuló informatikai megoldások, a közigazgatási informatikához is közelebb kerüljenek a diákok, és a verseny szervezői is ismerkedhessenek az „utánpótlással”.

14 napos próbaolvasás!
Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments