Megállíthatatlanul nő a tejtermékek ára

Több hazai előállítású tejtermék értékesítési ára is emelkedett 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához képest, ilyen a natúr vajkrém, a tehéntúró, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej, a trappista sajt és a natúr joghurt is. A fogyasztói árakat tekintve a trappista sajt és a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej drágultak a leginkább ugyanebben az időszakban – írja az Agrárszektor.

Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 110,79 forint/kilogramm volt 2021 februárjában – derül ki az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) legfrissebb jelentéséből. A fehérjetartalom, a zsírtartalom és az alapár stagnálása mellett a nyerstej átlagára nem változott 2021 februárjában a 2021. januárihoz képest és 3 százalékkal meghaladta az előző év azonos hónapjának átlagárát. A nyerstej felvásárlása az előző havi mennyiségnél 7 százalékkal kevesebb, míg a 2020. februárinál 2 százalékkal több volt. A nyerstej kiviteli ára 113,05 forint/kilogramm volt 2021 februárjában, az előző havihoz képest 12 százalékkal, az előző év azonos hónapjához viszonyítva 2 százalékkal emelkedett. A kiviteli ár 2 százalékkal haladta meg a termelői átlagárat. Az AKI PÁIR adatai szerint a nyerstej kiszállítása 34 százalékkal bővült 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

Az AKI PÁIR adatai szerint 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához képest a hazai előállítású tejtermékek közül emelkedett a natúr vajkrém (+5 százalék), a tehéntúró (+4 százalék), a 2,8 százalék zsírtartalmú zacskós friss tej (+3 százalék), a kefír, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej és az ömlesztett sajt (egyaránt +2 százalék), a trappista sajt, a natúr joghurt, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej és az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (egyaránt +1 százalék) értékesítési ára, a tejfölé stagnált, míg a gyümölcsös joghurté 1 százalékkal, az adagolt vajé 5 százalékkal csökkent. A KSH adatai szerint a trappista sajt fogyasztói ára áfa nélkül 5 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé 2 százalékkal emelkedett, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé stagnált ugyanebben az összehasonlításban. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments