Megállíthatatlanul nő a tejtermékek ára

Több hazai előállítású tejtermék értékesítési ára is emelkedett 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához képest, ilyen a natúr vajkrém, a tehéntúró, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej, a trappista sajt és a natúr joghurt is. A fogyasztói árakat tekintve a trappista sajt és a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej drágultak a leginkább ugyanebben az időszakban – írja az Agrárszektor.

Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 110,79 forint/kilogramm volt 2021 februárjában – derül ki az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) legfrissebb jelentéséből. A fehérjetartalom, a zsírtartalom és az alapár stagnálása mellett a nyerstej átlagára nem változott 2021 februárjában a 2021. januárihoz képest és 3 százalékkal meghaladta az előző év azonos hónapjának átlagárát. A nyerstej felvásárlása az előző havi mennyiségnél 7 százalékkal kevesebb, míg a 2020. februárinál 2 százalékkal több volt. A nyerstej kiviteli ára 113,05 forint/kilogramm volt 2021 februárjában, az előző havihoz képest 12 százalékkal, az előző év azonos hónapjához viszonyítva 2 százalékkal emelkedett. A kiviteli ár 2 százalékkal haladta meg a termelői átlagárat. Az AKI PÁIR adatai szerint a nyerstej kiszállítása 34 százalékkal bővült 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Húsvéti ünnepi közlekedési rend

Az AKI PÁIR adatai szerint 2021 februárjában az előző év azonos hónapjához képest a hazai előállítású tejtermékek közül emelkedett a natúr vajkrém (+5 százalék), a tehéntúró (+4 százalék), a 2,8 százalék zsírtartalmú zacskós friss tej (+3 százalék), a kefír, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej és az ömlesztett sajt (egyaránt +2 százalék), a trappista sajt, a natúr joghurt, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej és az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (egyaránt +1 százalék) értékesítési ára, a tejfölé stagnált, míg a gyümölcsös joghurté 1 százalékkal, az adagolt vajé 5 százalékkal csökkent. A KSH adatai szerint a trappista sajt fogyasztói ára áfa nélkül 5 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé 2 százalékkal emelkedett, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé stagnált ugyanebben az összehasonlításban. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments