Ismét pert vesztett a nevében váci álhíroldal

Újabb hazug írása miatt marasztalta el az elsőfokon eljáró Budapest Környéki Törvényszék a kormányközeli Vác Online oldalt. A magát híroldalként definiáló, de bevallottan szerzői véleményeket közlő portált ismét a Váci Dunakanyar Színházzal kapcsolatos valótlan állításai miatt kötelezték helyreigazításra és a perköltség megfizetésére – írja a vac.hu.

A vaconline.hu oldalon „Beérett a Matkovichi kultúrpolitika: kiemeltből amatőrré minősítették vissza a váci színházat” című, idén januárban megjelent cikkben a polgármesterrel és a színház vezetésével kapcsolatban fogalmaztak meg valótlanságokat. A Nagymarosról szerkesztett oldalnak 15 napon belül kell közzé tennie a helyreigazítást, melyben szerepelnie kell: „…valótlanul állítottuk, hogy a polgármester nevezte ki a színház művészeti vezetőjét Molnár Bencét, valamint valótlanul állítottuk, hogy dr. Varga Katalin alá további váci kulturális intézményeket is rendelt a polgármester.”

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Szakmai párbeszéd a gyermekek érdekében

A legfrissebb elmarasztaló ítélettel újabb dokumentum bizonyítja a Vác Online tájékoztatási – vagy inkább: véleményalkotási – színvonalát. A valótlanságot tartalmazó cikket a weboldal főszerkesztője, az egyébként nagymarosi Hujbert István írta. Ugyanezen cikk miatt az oldal már korábban is elmarasztalta a Törvényszék, a színház művészeti vezetőjéről állítottak valótlant.

Az oldal a vesztett pereknél gyakrabban közöl valótlanságokat, félinformációkon alapuló tévedéseket. Többször volt kénytelen helyreigazításokat közölni. A város vezetésének ennek ellenére az az álláspontja, hogy propagandakiadványok helyett Vác ügyeivel kell foglalkozni. Eljárásokat épp ezért szinte kizárólag csak kivételesen súlyos esetben kezdeményeznek. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments