Horváth Lajos a lengyel Szaharában: 5 nap alatt 1500 kilómért tett meg a váci motoros

Kegyetlen kihívást abszolvált az elmúlt héten Horváth Lajos „Laller”. A váci tereppilóta Lengyelországban, a Rally Breslau-n állt rajthoz, amelyről maga a rendező mondta, hogy ez a „lengyel szahara”. Lallert sem a forróság, de a később megérkező hideg, és csapadék sem törte meg, szépen teljesítette a kőkemény futamot.

A verseny bolgár szervezői nem igazán finomkodtak, mindent beletettek a mért szakaszokba, ami csak terepraliban ép ésszel elképzelhető. Volt itt hegy, völgy, patak, maratoni szakasz és éjszakai menet is. Laller a hatalmas, 100 főt is meghaladó mezőnyben a 33. helyen végzett, és ha tehetné, már fordulna is vissza, hogy újrakezdje a versenyt:

„Az első nap rettentő nehezen indult, de a végére igazán remek lett! Minden percét élveztem, semmivel nem foglalkoztam, csak tettem a dolgom, és nagyon figyeltem a navigációra. Egy katonai gyakorló tér kiaknázatlan, mélyhomokos részein mentünk, de erdős-endúrós helyeken is húztuk a gázt. Elképesztő volt az a brutális mennyiségű nyom, és út, amivel meg kellett küzdenünk…

A második nap igazán összetett volt: két menetet teljesítettünk, nagy forróságban és hatalmas porban, ismét komoly navigációval. Borzasztóan élveztem, pedig reggel elnyomkodtam a méterszámlálóm, és ez megkavarta az agyam. Ez bent a pályán meg is mutatkozott, tíz kilométer után elkeveredtem, de ezzel nem voltam egyedül. A második kör már jobb volt, attól eltekintve, hogy estem egyet az ötödik kilóméteren, és letört a kuplungkarom fele. Ezután következett az éjjeli szakasz, amelyről sajnos ki kellett állnom. A rajt után elment a méterszámlálóm világítása, a másik pedig elhalványult, így nem tudtam tájékozódni, plusz akkora volt a por előttem, hogy semmit sem láttam. Ekkor döntöttem úgy, hogy a nagyobb bajt megelőzendő, ebből ennyi elég volt…

Emiatt a harmadik napon az utolsó helyről kellett kezdenem, 25 perccel a kamionok előtt. Közben a levegő is lehűlt, és eleredt az eső, de ennek ellenére nagyon jól ment, előztem jópárat, és megéltem minden egyes percet. A negyedik nap még ennél is jobban, álomszerűen alakult: a motorom szenzációs volt, a pályák pont neki lettek kitalálva. Ez a szakasz egy számomra jól ismert területen zajlott, így egy kis helyismerettel szuperül boldogultam. A délutáni 92 km már inkább endúrós nyomvonal volt, de szintén jól feküdt a technikának. Nem is érdekelt az, hogy egész nap csak áztam és fáztam, hatalmas elánnal mentem előre!

Az utolsó napon végül ezt a pályát csináltuk meg visszafelé, sok helyen a tapadás már a nullával volt egyenlő, főleg a lőtéren, ahol az autók miatt igencsak rázós volt a féktáv, na meg a kigyorsítás is. Ennek ellenére nagyon tetszett, mint ahogyan az egész Rally Breslau is. Ez igazi nagybetűs tereprali volt, nehéz navigációval, trükkös pályaelemekkel, egy minden ízében nagy verseny, amely után hihetetlen érzések kavarognak bennem. Kitűnő döntésnek bizonyult, hogy eljöttünk ide és megmérettük magunkat!” – nyilatkozta Horváth Lajos. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments