Négy sávon vezet majd a Felvidékre az M2-es gyorsforgalmi

Mégis megépülhet az M2-es gyorsforgalmi út Vác és az országhatár közötti része. Az első két szakasz tervezésére már kiírta a közbeszerzési felhívást az állami beruházó szervezet. A domborzati viszonyok miatt számos völgyhíd épül majd, a leghosszabb 1205 méter hosszú lesz – írja az ujpestihirek.hu.

Rohamos ütemben gyarapodik a főváros agglomerációjában a lakosság. Csakhogy minél több az ember, annál többen indulnak el reggelente a fővárosi munkahelyre, iskolába. A forgalom növekedése, az óriási dugók pedig előbb-utóbb kikényszerítik a közúti kapacitások bővítését. Ez történt a 2-es főúttal is, amely a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, majd ezt több ütemben bővítették.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Kerékpáron és lóháton, avagy a „Kerékpározás és lovaglás” sikerei

Az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, itt ugyanis alaposan megváltozik a domborzat. Váctól a magyar-szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki a terep. Ezért, valamint mert a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása. Ebben történt változás a múlt év végén, az idei év elején, és ennek következtében a fejlesztés felkerült a kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy az M2-es gyorsforgalmi út tovább tervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg. A feladat első része a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Kerékpáron és lóháton, avagy a „Kerékpározás és lovaglás” sikerei

Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése. Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra.

A létesítendő út fizikai elválasztással rendelkezik majd, szélessége húsz méter lesz. Az útvonalon összesen három különszintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetven méteres. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments