Meghosszabbítanák a turisztikai szezont a borvidékeken
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) őszi országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. Ezzel egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely még gazdagabb tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását – olvasható az ügynökség közleményében.
Mint, ahogy sok más turisztikához vagy fogyasztáshoz kapcsolódó iparágról, illetve akár a konkrétan hozzájuk köthető térségekről, úgy a borvidékekről is elmondható, hogy a turisztikai szezon az, ami a legprosperálóbb számukra. Logikus tehát, hogy az érdekelt felek és a gazdaság ezen részével megbízottak szeretnék ezt az időszakot minél jobban kitolni vagy akár kibővíteni. Arról nem is beszélve, hogy a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának a bemutatása és népszerűsítése ugyancsak az érdekük.
„Idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei” – üzeni az MTÜ, annak a 6 hetes őszi kampányának a részeként, amelyben azt ígérik, hogy mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetéseit fogják eljuttatni, amelyek a legrelevánsabbak a számára. Ehhez pedig az egyes borrégióknak saját arculatot és márkát terveztek, hogy az akció során különbözőképpen jelenhessenek meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Még régiókra szabott szlogenekről is gondoskodtak az eladhatóság érdekében:
- Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen
- Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen
- Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen
- Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen
- Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen
- Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen
Az új arculatok nem teljesen új keletűek, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszanak. Emellett természetesen nem is csak erre az egy kampányidőszakra szólnak: az MTÜ a jövőben ezeket az elemeket és üzeneteket használja majd a hazai borturizmus népszerűsítésére. De az ügynökségtől függetlenül is szembe találkozhatunk majd az új logókkal, valamint a szlogenekkel, hiszen minden magyar borászat szabadon használhatja majd őket. (Forrás: mtu.gov.hu) ♦