Magyar Kerékpárosklub: „Ne várjuk meg, hogy nagyobb tragédia történjen!”

Látva a népszerű verőcei bicikliútszakasz kitettségét az autós baleseteknek, szalagkorlát kiépítésére szólítja fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársait a Magyar Kerékpárosklub. A szervezet állítása szerint nem érzik magukat biztonságban a biciklisek és lépéseket kellene tenni a védelmük érdekében.

Halálos kimenetellel végződő, súlyos baleset történt szombaton a 12-es főúton, Verőce külterületén. Két gépjármű frontálisan ütközött, miután az egyik – egyelőre tisztázatlan okokból – áttért a szemközti sávba. A baleset következtében a rossz irányba közlekedő autó sofőrje, valamint egyik utasa, egy 16 éves lány könnyű, másik utasa, egy 13 éves lány súlyos sérüléseket szenvedett. A másik jármű 59 éves vezetője súlyosan megsérült, a jobb első ülésen utazó, 56 éves női utas pedig sajnos életét vesztette.

A karambol során az egyik autó rásodródott a főút melletti kerékpárútra. Szerencsére éppen nem biciklizett ott senki, de az eset felhívta a Magyar Kerékpárosklub figyelmét arra, hogy ez már nem az első ilyen eset és mint írják: nem szeretnék megvárni azt, hogy egy rosszkor rossz helyen lévő kerékpározó társuk is egy ilyen szerencsétlenség áldozata legyen. Erről számoltak be egy a facebook oldalukon megjelentetett írásukban kedden, ahol megoldási javaslattal is előálltak.

„Ezen a szakaszon szinte minden héten kisodródik egy gépkocsi a kerékpárútra. Eddig nem volt kerékpárost érintő baleset, de nem szabad megvárni amíg újabb vétlen áldozata lesz egy koccanásnak! Szalagkorlát szükséges erre a szakaszra a párhuzamosan futó utak közé. Egy éve már írtunk egy levelet ez ügyben, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. válaszával azonban nem értünk egyet” – írják

Az említett levelükre előző alkalommal azt a választ kapták, hogy mivel az elmúlt öt évben nem történt kerékpárost érintő baleset megfelelőnek gondolják a szakemberek a jelenlegi védelmet. Hiába merül ez ki egyes szakaszokon mindössze egy biztonsági árokban. Valamint arra is hivatkoznak, hogy a balesetek zöme ezen a szakaszon éjjel és télen történik, amikor elenyésző a bringaforgalom.

A Kerékpárosklub nem ért egyet Czine Ferenc üzemeltetés-fenntartási mérnöknek az érvelésével. Továbbra is kérvényezik a szalagkorlátnak a kiépítését. Szerintük a főút és kerékpárút közötti árok nem védi meg a bringázókat és megtévesztő, hogy csak a személyi sérüléses balesetek szerepelnek a statisztikában, ezen a szakaszon minden kis hiba is okozhat nagyobb bajt. Végül azt is hozzáteszik: „nem csak időszakosan biztonságos utat szeretnénk és nem csak nyáron, nappal tekerünk arra! Ez egy nemzetközi EV6 útvonal, sok a hivatásos és családos bringázó is.” (Fotó: MTI) ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments