Az AVKF ki szeretne lépni abból a világból, ahol elveszik az iskolaajtóban az okos eszközöket a gyerekektől

Egyedülálló, 3D tanulás pedagógus szakirányú továbbképzés indult az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán. A hallgatók a képzés során elsajátíthatják a 3D modellezés és nyomtatás, a robotika és a virtuális valóság (VR) használatát.

Sokak számára a mai napig valami valóságtól elrugaszkodott sci-fi filmkellékeknek tűnhetnek azok az eszközök, amiknek a segítségével digitális programokba kerülhetünk be vagy számítógépen megtervezett tárgyakat tehetünk kézzelfoghatóvá. Pedig ezek több éve létező találmányok, amikkel – valószínűleg elsősorban – a fiatalok már számtalanszor szembe találkoztak weboldalakat böngészve vagy internetes tartalomgyártókat követve. De talán elsőre még ők se gondoltak bele abba, hogy egyszer, a nem is olyan távoli jövőben ilyen, számukra főként játékszoftverek által ismeretes készülékkel fogják a diákokat is oktatni. Ennek szeretne az egyik első szószólója lenni a váci kötődésű Apor Vilmos Katolikus Főiskola az RKS Hungary közreműködésével.

Mint ahogy március 24-én, a pesterzsébeti kampuszukon megtartott sajtó nyilvános bemutatónapon is elhangzott, a 3D tanulás azt jelenti, hogy a hagyományos környezet kiegészül speciális digitális technikákkal, amiknek köszönhetően a tanulási folyamat érdekesebb, szemléletesebb, kézzelfoghatóbb és sokkal eredményesebb lesz. Erre célzott az esemény házigazdája, illetve az intézmény rektora Gloviczki Zoltán is, amikor arról beszélt, hogy a gyerekeket a legkorszerűbb pedagógiai és pszichológiai módszerekkel kell a jövőre felkészíteni.

„Mindenképpen el kell engednünk azt a világot, ahol az iskola ismereteknek, leírható tudáselemeknek az átadásáról szól. Ha igazán győzni akarunk és nem félni a mesterséges intelligenciától, az informatikától, akkor meg kell tanulnunk valóban úrrá lennünk ezen a jelen helyzeten, amit sokan félelemmel, bizalmatlansággal közelítenek meg. Ki kell lépnünk abból a világból, ahol elveszik az iskolaajtóban az okos eszközöket a gyerekektől és meg kell tanulnunk együtt élni velük” – mondta az intézményvezető.

Ő tőle vette át a szót Dr. Gyarmathy Éva, az új képzés szakfelelőse, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola oktatója, aki azt emelte ki, hogy mindezzel valami olyat sikerült megvalósítani, ami egyszerre segíti a gyerekeknek a jelenét és a jövőjét is. Elmondása szerint általában az oktatás kevéssé veszi figyelembe, hogy a körülöttünk lévő világ és ezzel együtt a gyerekek is megváltoztak.

„Az egyik nagyon fontos előny a 3D tanulásban, hogy a gyerekek sokkal hatékonyabban tudnak tanulni, azok is, akik egyébként mindenféle zavarok miatt az iskolában csak nehézségnek, problémának tűnnek – fogalmazott a professzor. – Talán feltűnt, hogy nem 3D tanításról, hanem 3D tanulásról beszélünk, vagyis a hangsúly átkerül a diákra, az önirányítottabb tanulásra, arra, hogy a 21. században a gyerekeket nem arra kell felkészíteni, hogy utasításokat kövessenek, hanem arra, hogy képesek legyenek problémákat megoldani és állandóan a változó világgal együtt tanulni.”

A felszólalóknak a sorát az RKS Hungary ügyvezető igazgatója, Bonyai Kata, valamint a nemzetközi kapcsolattartója, Téglási Martin zárta. Ők is a közönség tudomására hozták azt, hogy ezzel az új módszerrel akár azokat a fiatalokat is jobban lehet segíteni, akik valamilyen oknál fogva le vannak maradva kortársaikhoz képest. Elhangzott, hogy őket is úgy kell kezelni és tanítani, hogy a lehető legjobban át tudják nekik adni a szükséges tudást, mert előre lépni csak így lehetséges.

„Rendkívül fontos az, hogy a gyermekeinknek a képzéséhez elengedhetetlenül szükséges az, hogy képzett tanítók és tanárok is legyenek. Ezért létesült ez a program, illetve képzés is. Egy 10 éves gyereknek a mai technológiai ismeretével és tudásával nem biztos, hogy felérnek a tanárok általában. Ezt a szakadékot fogja ez a program összeszűkíteni, illetve a program keretei között minden tanárt meg fogunk tanítani CAD, CAM és más alapú szoftverek használatára, valamint anyanyelvi szinten fogják tudni használni VR rendszereket. Ezek segítségével gyermekeinket át fogják tudni képezni az új 3D-s világ szemléletére és fizetési igényeiknek megfelelően modern tudás fog párosulni hozzá” – tette hozzá Téglási Martin.

A szakemberek ismertetője után pedig a meghívott fiatalokon és az érdeklődő felnőtteken keresztül betekintést nyerhettünk abba, hogy mégis hogyan működnek ezek a már sokat emlegetett eszközök. Megnézhettük hogyan kell beüzemelni, aztán hogy hogyan dolgozik egy 3D nyomtató. Majd különböző játék, illetve bemutatószoftverek segítségével kipróbálhattuk a VR szemüvegeket is. A jelenlévők minden kétséget kizáróan megbizonyosodhattak arról, hogy mennyi potenciál van és milyen változatos módon lehet felhasználni ezeket a készülékeket. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments