Papírszínház a nemzetiségi és az idegen nyelvi oktatásban, színházi eszközök a kamishibai mesélésben

Hatékony a papírszínház a nemzetiségi és idegen nyelvi oktatásban? Milyen tapasztalatok vannak a papírszínház iskolai alkalmazásával kapcsolatban? Milyen színházi eszközöket használhatunk a kamishibai papírszínházban? Ezek lesznek a fő témái a II. Papírszínházi Szakmai Napnak május 11-én. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola szervezésében zajló rendezvényen az előadók között művészek, pedagógus szakemberek és hallgatók is lesznek – olvasható az intézmény sajtóközleményében.

A képekkel való történetmesélés, a vásári képmutogatás, a japán kamishibai hagyományait felhasználó kamishibai-papírszínház nagyon jól működik az oktatási-nevelési intézményekben. Nemcsak úgy, hogy a pedagógus mesél a gyerekeknek, hanem úgy is, hogy a diákokat új történetek kitalálására, előadására és alkotására ösztönzi. A papírszínháznak köszönhetően nincs szükség az olvasás megszakítására, a könyv körbeadására, mert a mesélő által a fakeretben mozgatott nagyméretű képek folyamatosan változnak. A lapok hátulján található szöveget színházi hatásokkal kiegészítve adja elő a mesélő, miközben senki nem marad le a vizuális élményről, a képeket mindenki látja. A figyelem így egyszerre tud az illusztrációkra és a mese szövegére irányulni.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Több forrást juttatna a Mi Hazánk Vácra és Sződligetre, a kormányon múlhat a döntés

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola szervezésében május 11-én, szerdán megrendezett szakmai nap előadásain és kerekasztal-beszélgetésén oktatók, drámapedagógus szakemberek, előadóművészek és színházi alkotók mutatják be a műfaj sokoldalúságát és pedagógiai jelentőségét a nemzetiségi és az idegennyelv oktatásban, illetve a színházi eszközök papírszínházi előadásba való bevonásáról is kaphatnak információt résztvevők. A délután folyamán pedig hivatásos előadóművészek, pedagógus szakemberek és hallgatók a gyakorlatban is bemutatják a papírszínházat: Lázár Ervintől A bárányfelhő bodorító, a Délibáb Társulat előadásában a Csizmás Kandúr lesz látható. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola hallgatói – többek között – a tehetséges Kovács-Buna Tímea kerekesszékkel élő diák-meseíró Répi, a kis hóember című történetéből készülnek papírszínház előadással.

Kovács-Buna Tímea kötetét Székely Andrea, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola művésztanára és drámapedagógia szakfelelőse ismertette meg a hallgatókkal: „Tetszettek a mesék, és nagyon érzékenyen érintett bennünket, hogy egy fiatal lány, aki kerekesszékhez van kötve, milyen élettel teli, kedves történetfüzért tud kitalálni, ezért természetes volt, hogy foglalkozunk vele. A hallgatók is végig nagyon lelkesek voltak és örültek, hogy találkozhatnak Timivel” – fejtette ki a szakember. „Tanárként és emberként fontos számomra, hogy egy tehetségnek helyet adjunk a lehetőségeinket kihasználva, és hogy a diákok találkozzanak olyan helyzetekkel, amelyek eltérőek a megszokottól, és azokban is jól, érzékenyen tudjanak mozogni, természetesen és szeretettel. Minden egyes találkozás segíti őket abban, hogy mélyebben megéljék mások helyzetét.”

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Halottak napi hangverseny a baptista imaházban

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola II. Papírszínházi Szakmai Napját 2022. május 11-én 10.00-15.00 között, Vácott rendezik. További információk, részletes program: ITT, regisztrálni a következő a linken lehet: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSec2zeAMBmHAXeWrNV9G9t35fPKgUBW9lUwOotHYekBo2Ip3A/viewform ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
legújabb
legrégebbi legnépszerűbb
Inline Feedbacks
View all comments