Az online marketing haszna a vállalkozások számára
Az internet térhódításával egyidejűleg a vállalatok online jelenléte is egyre népszerűbbé válik. Manapság már egyre kevesebb olyan céget találni, mely semmilyen online tevékenységet nem végez. Nem véletlenül – olvasható a Rackhost.hu közleményében.
Mit is értünk online marketing alatt?
Az online marketing egy cég, márka vagy termék/szolgáltatás népszerűsítését jelenti különféle online csatornákon keresztül. Tulajdonképpen az internetes megjelenés bármilyen formája annak tekinthető, ha szervezetten működik, azaz beszélhetünk közösségi média oldalakról, céges weboldalakról, webshopokról, de elmehetünk egészen az online fizetett hirdetésekig. Sokan kizárólag ez utóbbit azonosítanák online marketingként, azonban már egy létrehozott üzleti Facebook oldal és annak rendszeres kezelése is annak számít.
Miért használjuk?
Az internet elterjedése előtt is reklámozták magukat a cégek, csak egyéb módszerekkel, azonban az online marketing leegyszerűsítette ezt a folyamatot. Hiszen segítségével tulajdonképpen a világ bármely pontján lévő emberekhez percek, sőt másodpercek alatt eljuthatunk. Megkereshetjük a különböző földrajzi területen élő, és különböző helyzetű embereket, akikben valami mégis közös, akiknek szüksége lehet cégünk tevékenységére. A hirdetések kezeléséről már nem is beszélve. Míg egy szórólapot le kell gyártani, majd szét kell osztani, addig az online hirdetésünket nagyon rövid idő alatt aktiválni tudjuk, mely már szinte azonnal el is éri az érdeklődők akár millióit.
Fajtái
Az online marketingnek is több fajtáját használhatjuk, a legjobb megoldás, ha mindet – mely számunkra releváns – alkalmazzuk egy megfelelő marketing stratégia keretein belül. Amennyiben pedig még teljesen a folyamat elején járunk, a cég névválasztását is jól fontoljuk meg, hiszen tulajdonképpen az is egy nagyon jelentős marketing eszköz, mely az online és offline megjelenések minden formájában említve lesz.
- Közösségi média marketing
Számos közösségi média oldal közül választhatunk tevékenységi körünknek és célcsoportunknak megfelelően, ahol – többnyire ingyenesen – hozhatunk létre üzleti oldalt, ezzel népszerűsítve a vállalkozásunkat.
- SEO
A Search Engine Optimization magyarul keresőoptimalizálást jelent. Ez segít minket abban, hogy a keresőkben minél előrébb helyezkedjünk el bizonyos kulcsszavakra, ezáltal többen találjanak és kattintsanak ránk.
- Email marketing
Email marketing alatt hasznos hírlevelek küldését értjük a feliratkozók számára. Bármennyire is él a tévhit, az email marketing még mindig jövedelmező eszköz, ha megfelelő hírleveleket küldünk a megfelelő személyek számára, ráadásul jó időben.
- Tartalommarketing
A blogbejegyzések, cikkek írása nem csupán arra jó, hogy ezáltal még több érdeklődőt terelhetünk a honlapunkra, és ismertetjük meg cégünket, hanem a keresőoptimalizálásban is hatalmas szerepe van a megfelelő tartalommarketingnek.
- Fizetett hirdetések
Akár a Google Adsre, akár a különféle social media platformok hirdetési rendszereire gondolunk, egyszerűen és relatíve olcsón érhetjük el a célcsoport tagjait online hirdetések alkalmazásával. Ez azonban – ahogy a fent említett többi terület is – külön szakma, érdemes elmélyülni benne, vagy hozzáértő segítségét kérni. Bármilyen egyszerűnek is tűnik, mindenféle tapasztalat nélkül ne csináljuk egyedül, nem biztos, hogy a lehető legjobb eredményeket tudjuk így elérni!
Mennyibe kerül?
Ezt nehéz lenne pontosan meghatározni, hiszen függ a használt online marketing eszköz típusától és összetettségétől, valamint a marketingre szánt költségkerettől is. Amennyiben egy közösségi oldal kezeléséről beszélünk, akkor költségként a saját időnkkel vagy alkalmazottaink bérével kell számolni, maga a profil létrehozása ingyenes. A saját weboldalhoz már regisztrálni kell egy domain nevet és igénybe venni egy webtárhely szolgáltatást, de ez is csupán ezres nagyságrendű kiadást jelent évente. A weboldal létrehozását számos sablon segítségével mi is el tudjuk végezni. Ha profi csapatra bízzuk, akkor persze jóval magasabb összegekre kell számítanunk. Online hirdetéseket tekintve pedig teljes a rugalmasság, mi magunk állíthatjuk be, hogy mekkora maximum összeget tudunk/ vagyunk hajlandóak elkölteni, ez alapján lesz ütemezve bármilyen kampányunk.
Tehát elmondható, hogy az online megjelenés nem számít alapvetően drága marketing eszköznek, megtérülését és célzási lehetőségeit tekintve kifejezetten olcsó. Tehát amennyiben rendelkezik vállalkozással, de még nem kezdte el használni az online felületeket, akkor itt az idő, jelenjen meg az interneten és érjen el minél több potenciális ügyfelet, partnert! ♦