Rally Breslau: Horváth Lajost ezúttal megtréfálta a technika

A váci terepmotoros Lengyelországban is jelesre vizsgázott küzdeni akarásból, ám KTM-jének elektromos rendszere megmakacsolta magát, így „Laller” kénytelen volt feladni ezt a versenyt.

Már a kezdés sem volt egyszerű, hiszen a rajt napján a pilóta erős fejfájással és hányingerrel küszködött. Ennek ellenére a lazítás nem volt opció, Horváth Lajos keményen nekiment az első kilométereknek:

„A nulladik napon reggel ötkor, iszonyú fejfájással és hányingerrel ébredtem. A rajtig vegetációs programra kapcsoltam, így valamennyivel jobb lett a helyzet, de korántsem volt tökéletes. Hét kilométer szakasz várt rám, ez határozta meg a rajsorrendet. Már ekkor kóstolót kaptunk a “lengyel Szaharából”, én pedig éreztem, sőt tudtam, hogy nagyon nehéz öt nap következik…

A következő nap jól indult, két rövid mérttel kezdtünk. Nagyon tetszett a pálya, vagy viccesen szólva inkább beletörődtem a sorsomba, hogy itt kell mennem! Viszont a rendezés nem mindig volt topon, persze 404 indulót kordában tartani nem kis dolog. Minden információ a Sportity alkalmazáson volt, és ez nem csak nekem haladta meg a képességeimet. Jöttünk-mentünk, fogalmunk sem volt, merre van az előre, és a különböző módosítások már ekkor is folyamatosan késtek. A nap utolsó mértjére teljesen fitten érkeztem meg, de ez a fittség hamar oda is lett a mély homokos szaharai körülmények között. A végére sajnos kikéstem a limitidőmet, ezért pedig büntetést kaptam.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Vízilabda – Rájátszás, idén csak a 13-16. helyért

A harmadik napom is káoszos volt, 88 km-el nyitottunk, ugyanaz volt a penzum, mint az előző szakaszon, csak épp visszafelé, és egy kicsit enyhébb időben. A pálya viszont az eső ellenére is nagyon rossz volt, mély homokhullámok, és az autók/kamionok által kijárt gigantikus nyomok nehezítették a dolgunkat. Amíg mi a pályán voltunk, jött egy üzenet a már sokat emlegetett Sportityn, hogy felcserélték a 2. és a 3. mértet, ezt azonban szóban senki nem közölte velünk. Teljesen véletlenül vettem észre a módosítást… Ez leginkább a tervezett tankolásokat borította fel, de szerencsére bírta üzemanyaggal a motorom. Az utolsó mért szakasz volt a legbrutálisabb, ahol méteres, vagy annál is mélyebb vájatok keletkeztek a mezőny után.

Másnap 15h-ra volt tervezve a rajt, de ez elhúzódott 21h utánra. Ültünk a kocsiban teljesen beöltözve és vártuk a Sportytin a híreket, és az engedélyt a startra… 21:11-kor végre elrajtolhattam, és nagy kedvel kezdtem bele a menetbe: erdei és földutak, homokos részek váltogatták egymást. Közben teljesen besötétedett, és be kellet vetni az új csodafegyert, a két éjszakai lámpát, ami a várakozásnak megfelelően szinte nappali fényt adott nekem. Igen ám, de akkora tempót nem tudtam menni, hogy kellő fordulat legyen a két lámpának, a visszatöltés pedig kevésnek bizonyult. Szép lassan lemerült az akksi, megállt alattam a motor, és se kép se hang… Hajnal kettőkor jött a segítség, de mire visszaértünk a táborba már három óra lett. Reggel hatkor pedig már keltünk is, mert jött a következő nap, és a motort is rendbe kellett tennünk.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Vízilabda – Rájátszás, idén csak a 13-16. helyért

Ez sikerült is, megtaláltuk a hiba okát, de sajnos korai volt az örömünk. Pont a legélvezetesebb, általam leginkább kedvelt terepralis részeken sajnos ismét megadta magát a technika. Megállt a motor, és már nem is tudtam beindítani többet, ekkor már sejtettem, hogy ezzel valószínűleg vége a versenyemnek. A táborba visszatérve kiméregettük a generátort, és beigazolódott a gyanúm, ennyi volt számomra a 2022-es Rally Breslau. Ugyan a futamot nem tudtam befejezni, de mégis nagyon boldog vagyok, hogy ott lehettem. Fantasztikus atmoszférája volt a Rallye Breslaunak, az embert és gépet maximálisan próbára tevő verseny hű volt régi hírnevéhez. Nekem most nem sikerült, a lengyel Szahara nem engedett át. Le a kalappal a rendező felé is, mert ugyan néha akadtak problémák, de 404 embert és a kiszolgáló személyzetet ilyen körülmények közepette menedzselni heroikus feladat. Minden elismerésem az övék!

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Vízilabda – Rájátszás, idén csak a 13-16. helyért

Remélem, jövőre több magyar társunk is követni fogja törekvéseimet, és itt lesznek velem Lengyelországban. Nem adom fel, megyünk előre, a motor hibáját már feltártuk, az alkatrész megrendelve, a Hungarian Baján pedig támadunk!” – nyilatkozta Horváth Lajos „Laller”, aki így is szép sorozatot tudhat maga mögött, hiszen nem egész egy hónap leforgása alatt teljesítette a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments