Keddtől visszaáll az eredeti menetrend a szobi vonalon
Nagymaros és Szob között, augusztus 16-tól már mindkét vágányon közlekedhetnek a személyszállító vonatok, így korlátozások nélkül visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán – írja a mavcsoport.hu.
A Technológiai és Ipari Minisztérium kérésének eleget téve a személy- és teherszállítási szolgáltatás teljeskörű, minél előbbi megindítása érdekében a vasúttársaság a rendelkezésére álló erőforrások átcsoportosításával, munkatársainak erőn felüli helytállásával felgyorsította a Nagymaros és Szob közötti szakaszon a júniusi esőzés okozta károkat követő helyreállítást. A szakemberek az elmúlt hónapban a gépi eszközöket átcsoportosították és közel száz szakemberrel július 30-ra az egyik, augusztus 15-re pedig a másik vágányon is befejezték a vonalszakasz javítási munkáit. Az előírt ellenőrzéseket követően ma délelőtt újraindult a tehervonatforgalom. A munkák végrehajtását nagy mértékben elősegítették a kedvezően alakuló időjárási körülmények, melyek lehetővé tették a folyamatos munkavégzést.
Június 9-én a heves esőzések következtében a Szent Mihály-hegyről 1700 méteres szakaszon soha nem látott mennyiségű, 10 ezer köbméternyi sár- és kőlavina öntötte el a vasúti pályát, mindkét vágányon ellehetetlenítve a vonatok közlekedését a Dömösi átkelésnél, Nagymaros és Zebegény között. Az egyik pálya több, egyenként 10-30 méteres szakaszon sérült.
A károk helyreállítása a tervezettnél gyorsabb ütemben haladt, így július 30-tól Nagymaros és Szob között egy vágányon, módosított menetrend szerint megindulhatott a vonatközlekedés. A másik vágányon folytatták a munkálatokat, amelyek során speciális munkagépekkel tisztították meg a vasúti pályát a hordaléktól. Tízezer köbméter hordalékot szállítottak el vasúton és közúton, a szobi állomáson kialakított rakodóterületre. Eltávolították a közút és vasút közötti rézsűről a veszélyes, kidőlt és a kármentesítést akadályozó fákat és bokrokat. A vágány melletti rézsűt és támfalat is helyreállították, majd a főút felőli oldalon megépítették a vasúti pálya ágyazatát, 15 vagon zúzottkövet használtak fel erre. Több száz méternyi felsővezetéket kellett újjáépíteni, a tartóoszlopokat is megerősítették, a sérülteket kicserélték. Ezen a szakaszon szinte a pálya minden tartozéka megújult a biztonságos és hatékony vasúti közlekedés érdekében.
A további káresetek megelőzése és a biztonságos vasúti közlekedés érdekében a vasúttársaság a Nagymaros–Zebegény közötti szakaszon a támfal mögül időszakosan eltávolítja az esőzések során legördülő talajt és sziklákat. A Szent Mihály-hegynél lévő területet sziklaőrrel figyelik.
Augusztus 16-án hajnaltól már nem lesz korlátozás a vonatközlekedésben, a vonatok az alapmenetrendjük szerint, zavartalanul haladhatnak. (Fotó: MÁV) ♦