Vasárnaptól új menetrend szerint közlekednek a MÁV-START, és a Volánbusz járatai

Vasárnap lépett életbe a MÁV-Volán-csoport új menetrendje. A szokásosan december második vasárnapjára időzített menetrendváltás a vasútvonalak mintegy harmadát érinti menetrendi vagy tarifális fejlesztésekkel, a Volánbusz számos távolsági és helyközi buszjáratának is módosul a menetrendje, a szentendrei, a gödöllői és a csömöri HÉV-vonalakon pedig apróbb változások lépnek életbe 11-étől. Emiatt a közlekedési társaságok arra hívják fel  utasaik figyelmét, hogy utazásuk előtt feltétlenül tájékozódjanak a járatok indulási idejéről. Idén mintegy 710 millió utazásról gondoskodott a MÁV-Volán-csoport, az új menetrend a korábbiaknál is utasközpontúbb szemléletet hordoz, és kihasználja a legújabb fejlesztéseket, valamint a cégcsoport integrációjának előnyeit.

A MÁV-START menetrendjét az Építési és Közlekedési Minisztérium a MÁV-Volán-csoporttal közösen folyamatosan felülvizsgálja, hogy a gazdaságfejlesztési célokhoz és a társadalmi igényekhez igazítsák a vonatok közlekedését. A Volánbusznál az előzetesen meghirdetett változások nem lépnek érvénybe Gödöllő, Aszód, Bag és Tura térségében. A régió érintett településeiről beérkezett utasjelzések, lakossági észrevételek felülvizsgálatának eredményeként az autóbuszközlekedés rendje változatlan marad.


A közösségi közlekedés versenyképességének egyéni közlekedéssel szembeni javítása érdekében az utazási szokásokhoz még jobban igazodó, összehangolt vasúti és buszos menetrendek teszik vonzóbbá, szerethetőbbé a vonattal, busszal utazást. Az idei menetrendváltástól az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyíti meg a legtöbb változás, melyet a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány tesz lehetővé:

  • Mátra InterRégió elnevezéssel új, óránkénti közvetlen összeköttetés jön létre Budapest és Gyöngyös között.
  • A Mátra és az Agria InterRégió vonatokkal együtt reggel csúcsidőben 15 percenkénti kiszolgálás valósul meg Aszód, Bag, illetve Isaszeg, Pécel felől a főváros irányába. Gödöllő, Bag, Aszód, Tura és Hatvan településekre az InterRégió vonatok 30 percenkénti eljutást biztosítanak Budapestre, illetve Budapestről ebbe a térségbe.
  • Főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak KISS motorvonatok. Budapest és Gyöngyös között csak hetköznapokon, Budapest és Eger között hétvégén is közlekednek az emeletes járművek.
  • A Tokaj és a Hernád-Zemplén InterCity-k a mentrendváltástól megállnak Hatvanban. Budapest és Hatvan között felármentesen vehetik igénybe az utasok az InterCity-ket. Ez a salgótarjáni vonalról átszállók számára is fontos, mert a vonal települései és Budapest között így 25 perccel gyorsabb lesz az utazás az átszállásnak köszönhetően.
  • Az új Mátra InterRégió vonatokhoz igazodóan Gyöngyösön rendszeres buszos csatlakozást ad a Volánbusz a Mátra és Mátraalja felé, így a kedvelt hegyvidéki kirándulóközpontok elérését is gyakrabban biztosítja Budapestről, Gödöllőről és Hatvanból is. A Volánbusz esetében a Gödöllő, Aszód, Bag és Tura térségébe meghirdetett menetrendi változások nem lépnek életbe december 11-től. Az érintett vonalakon a menetrend nem változik, a járatok a jelenlegi menetrendnek megfelelően közlekednek a továbbiakban is.

Vác és Aszód között, december 11-étől újraindul a 2009 óta szünetelő személyszállítás. Elsősorban a diák- és hivatásforgalmi igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában 7 pár  S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta. Hétvégenként korszerű FLIRT motorvonatok szállítják az utasokat.

A Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként modern FLIRT motorvonatokkal. A vonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg, Ceglédtől Debrecenig pedig minden állomáson és megállóhelyen. Megszűnik a felár, az InterRégió vonatok gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe.

A pécsi vonalon az InterCity vonatok egységesen a Mecsek IC elnevezést kapják, ezekben  elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+ kocsik is közlekednek a jelenlegi első osztályú IC-kocsik helyett.

A dinamikusan növekvő utasforgalomhoz igazodva hétköznap az esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a 60 perces helyett.

A távolsági közlekedésben az utasszámok növekednek, és egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos este 6-7 óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. Emiatt a főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodik az üzemidő.

Részletesen az új menetrendekről

Az új vasúti menetrendről részletes tájékoztatás már elérhető a www.mav.hu/ujmenetrend oldalon, a MÁV honlapján pedig a Belföldi utazás / Menetrendek / Közforgalmú menetrendek menüpontból. A vasúttársaság vonalankénti menetrendje kereshető az ELVIRA-ban és a MÁV alkalmazásban (december 11-ei vagy azutáni utazási napot kiválasztva).

A Volánbusz jelentősebb változásairól, valamint megyénkénti bontásban a kisebb módosításokról a busztársaság honlapján tudnak tájékozódni az utasok.

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments