Egyre hatékonyabban működik a mesterséges intelligencia az ügyintézésben

A digitalizációs folyamatok az elmúlt tíz évben Magyarországon is jelentős fejlődésen mentek keresztül és az állami szektorban is megjelentek a mesterséges intelligenciára (MI) épülő technológiai megoldások – olvashatjuk a A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. sajtóközleményében.

Ezek közé tartozik a MIA chatrobot is, amely 2021 májusa óta sikeresen nyújt támogatást az ügyintézőknek a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalnál. A szolgáltatás bevezetése óta a chatrobothoz beérkező kérdések száma közel 1 000 000 db volt, ezek megválaszolása során az MI-vel támogatott válaszok aránya már elérte a 95%-ot. További előrelépés, hogy a tavaly beérkezett megkeresések 38%-át a chatrobot már automatikusan, emberi beavatkozás nélkül kezelte.

Az elmúlt évtizedben több mint 3000 ügytípussal kapcsolatban mintegy 20 millió kérdéssel fordultak 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalhoz. A megkeresések száma évről évre nő, 2022-ben közel 3 millió alkalommal keresték fel az ügyfélszolgálat munkatársait. Az e-közigazgatási szolgáltatások automatizációjával és a mesterséges intelligencia alkalmazásával jelentősen tehermentesíthető az ügyfélszolgálatok működése. Az ügyintézők több időt szánhatnak a bonyolultabb kérdések kezelésére, miközben az egyszerűbbekre a chatrobot válaszol helyettük. A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) szakemberei folyamatosan keresik azokat az újgenerációs technológiákat, amelyek megkönnyíthetik az állampolgárok számára a közigazgatási ügyek intézését és csökkenthetik a várakozással töltött időt.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Tizenegy éve hunyt el Regőczi István, az árva gyermekek segítője - A katolikus pap nevét viselő Regőczi Alapítvány a koronavírus áldozatainak gyermekeit támogatja

A mesterséges intelligencia alapú szolgáltatások a jövőben megkérdőjelezhetetlenül a közigazgatás fontos alappillérei lesznek, hiszen segítik a gyorsabb, minőségibb ügyfélkiszolgálást és hozzájárulnak az operátorok hatékonyabb munkavégzéséhez. A Digitális Magyarország Ügynökség felügyelete, illetve irányítása alatt működő NISZ Zrt. 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalának modernizálása érdekében, már 2021 májusában bevezette a mesterséges intelligenciával támogatott MIA hibrid chatrobotot, amely mesterséges és humán intelligencia kombinációjával válaszol a megkeresésekre. A robot az ügyfélszolgálat munkatársainak kommunikációját alapul véve ajánl fel válaszlehetőségeket az operátoroknak, majd az elfogadott válaszjavaslatokból folyamatosan tanulva, teljesen automata üzemmódba is léphet. A mesterséges intelligencia segítséget nyújt az egyszerűbb ügyek élethelyzet alapú kezdeményezéséhez, valamint hatékonyabbá teszi az ügyfél-ügyintéző közötti kommunikációt.

A MIA chat alkalmazás jelenleg az Ügyfélkapun és a Cégkapun történő ügyintézésben, valamint a kéményseprői tevékenység használatában nyújt segítséget az állampolgároknak. A NISZ Zrt.-nél egyelőre a tájékoztatási feladatokban segít az MI alapú chat technológia, de a közigazgatás készül az ügyintéző chatrobot bevezetésére is: a tervek szerint az elektronikus űrlapok kitöltése és beküldése helyett egy chatrobottal folytatott kommunikáción keresztül is lehet majd hivatali ügyeket intézni.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Tizenegy éve hunyt el Regőczi István, az árva gyermekek segítője - A katolikus pap nevét viselő Regőczi Alapítvány a koronavírus áldozatainak gyermekeit támogatja

A bevezetés óta a szolgáltatáson keresztül közel 1 millió ügyfélkérdés volt, melyek során az MI-vel támogatott válaszok aránya már elérte a 95%-ot. A tavaly beérkezett kérdések 38%-át MIA már automatikusan, emberi beavatkozás nélkül kezelte. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments