Első körben Rákospalota nyert a Veresegyház–Vác vasútvonal ellen indított perben

Vitézy Dávid a közösségi oldalán arról írt, hogy újabb budapesti kerület kezdett vasútellenes akcióba: a XV. kerület a 71-es, Veresegyház–Vác vasútvonal ellen indított környezetvédelmi pert, melyet első körben sikerrel meg is nyert – közölte a volt közlekedési államtitkár.

A kormány még 2021-ben döntött a beruházás előkészítéséről. Vitézy Dávid meglátása szerint Rákospalota-Újpest a szűk peronjaival az egyik legrosszabb állapotú budapesti állomás, de nem csak ez szólt a felújítás mellett. Hozzátette, a szükséges tervezői modellezések is igazolták, hogy ott külön szintű vasúti csomópontot kell kiépíteni.

Vitézy Dávid megjegyezte, a XV. kerület a kezdetektől fogva szkeptikus volt, „láthatóan nem érezte úgy, hogy az északi agglomerációból a vasút versenyképességét jelentősen növelő beruházás számára fontos lenne”. Ennek ellenére eleinte nem akarták elgáncsolni a projektet. Aztán a kerület a Rákospalota-Újpest északi részén tervezett átemelési műtárgyat jelölte ki ellenségként, írja a volt államtitkár.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  XXII. Regionális Mezőgazdasági Kiállítás Floch-pusztán

Felperesi keresetében a XV. kerület arra hivatkozott, hogy „védett kertvárosi rész közelében” nem ért egyet a vasúti fejlesztéssel és a szintbeli keresztezés megtartását kéri. A vasúti műtárgy szerintük “több száz ember életkörülményeinek tönkretételét” okozza – hogy valójában miként, azt Vitézy Dávid szerint ők sem tudták alátámasztani.

„Ott tartunk tehát megint, ahol »szoktunk«: van egy megkérdőjelezhetetlenül, Budapest egésze, a Rákospalota-Újpest felújítása és a váci vonal érintettsége révén összesen körülbelül 100 ezer agglomerációs lakó számára hasznos vasúti beruházás, melyet meghiúsít vagy évekkel késleltet egy ellenzéki vezetésű budapesti kerület politikai haszonszerzési célból” – jegyezte meg a közlekedési és városmobilitási szakértő. (Forrás: index.hu)

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments