A váci Kormányablakban fogadták a vármegye tízmilliomodik ügyfelét

December hatodikán nem csak a Mikulást, hanem a tízmilliomodik ügyfelüket is várták a Pest Vármegyei Kormányhivatal váci munkatársai. Délelőtt ugyanis a vármegye állami ügyfélszolgálatainak a kirendeltségei közül a helyi irodában léphették át az első után ezt a mérföldkövet is.

2011 január harmadikán Vácon nyílt meg az ország első kormányablaka. Ezzel pedig egy olyan, azóta széles körben elterjedt szolgáltatás vette itt kezdetét, ami valamennyi helyi polgárnak könnyebbé tette a hivatalos ügyeinek az intézését. Több mint 10 év elteltével pedig újból egy különleges eseménynek adhatott otthont a Dr. Csányi László körúti épület, hiszen Pest vármegye tízmilliomodik ügyfelét is itt regisztrálták. Az ügy ezúttal egy elfelejtett jelszónak a cseréje volt, amit miután hivatalosan is elintéztek a felek, külön emlékezetessé is tették ezt az alkalmat. Balogh Gyöngyvért Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, országgyűlési képviselő, valamint Tarnai Richárd Pest vármegye főispánja várta és egy emléklapot, illetve egy csokor virágot adtak át neki.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Fülemülék éjszakája Vácon

„Azt gondolom, hogy a tapasztalatokra kell hagyatkoznunk és nem a saját, hanem az ügyfelek tapasztalatára. Azt látjuk, hogy ők ügyintézéssel szavaznak arról, jó-e ez a kialakított struktúra és arra szavaznak, hogy jó – fogalmazott a főispán az eseményt követő sajtótájékoztatón, azzal alátámasztva a gondolatait, hogy Pest vármegyében 16 perc az átlagos várakozási idő, ami a megítélés szerint kifejezetten kedvező statisztikai eredmény. – Fejlesztünk tovább, gőzerővel megyünk előre, de nem úgy, ahogy azt mi szeretnénk, hanem ahogyan önök, ügyfelek ezt elvárják tőlünk.”

Azt, hogy ezek alatt a fejlesztések alatt mit értenek, arra is kitért a térség parlamenti képviselője. Mint elmondta, nézetük szerint egy jó állam nem engedheti meg, hogy az ő ügyfélszolgálata ne legyen jobb minden más piaci cégnek az ügyfélszolgálatánál, ezért indították el a kormányablakokat. Továbbá ezért is szeretnének haladni a korral.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Váci majális a Duna-parton

„A tíz évvel ezelőtti legfontosabb feladat az volt, hogy legyen egy egységes Kormányablak, ahol minden ügy elintézhető, ma viszont az emberek már szeretik a zsebükben intézni az ügyeket a mobiltelefonjukon. Éppen ezért át is költözik egyre több eljárás az internetre, akár mobilalkalmazásra is – fejtette ki Rétvári Bence. – Ebben lesz egy forradalmi változás a következő évtől kezdve, amikor már a személyi okmányaink is átköltöznek a digitális térbe. Tehát tényleg nem tud senki semmit otthon hagyni és a legtöbb közigazgatási igazolás, ügyintézés az már digitálisan is elérhetővé válik.”

A Tarnai Richárd főispán köszöntőjében szintén emlékezett arra a napra, 2010. január 3-ára, amikor a városban megnyílt az első kormányablak. Mint kiemelte: azóta az ügyfelek éppen ügyeik intézésével szavaztak a kezdeményezés sikerére. Elmondta, hogy a kormányablakokban ma az átlagos várakozási idő előzetes időpontfoglalás nélkül is alig negyedórát vesz igénybe, de az ügyintézést az ügyfelek elvárásainak megfelelően folyamatosan fejlesztik. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments