Kisiklott egy tartálykocsis tehervonat kilenc kocsija Nagymarosnál – Kedd hajnalra helyreállt a forgalom

December 30-án a kora délutáni órákban egy Nagymaros állomásra bejáró tehervonat 9 kocsija kisiklott, ebből 4 kocsi felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon. A műszaki mentés ideje alatt – szünetelt a forgalom Nagymaros és Verőce között, emiatt pótlóbuszok szállították az utasokat Vác és Szob között.

A kisiklott tartálykocsik a MÁVIMFORM tájékoztatása szerint üresek voltak, de nem tisztították ki azokat, ezért a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek. A baleset következtében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, egyebek közt a jelzőberendezések, váltók is. A tartálykocsit visszaemeléséhez Szolnokról érkezett egy nagy teherbírású vasúti daru. A mentés és helyreállítás ideje alatt pótlóbuszok szállították az utasokat Vác és Szob között.

A vonatbaleset után rövid időn belül a helyszínre érkeztek a rendőrök, tűzoltók, a nagymarosi önkéntes tűzoltók, polgárőrök, de jelen volt Hadi Tamás, Nagymaros alpolgármestere és Schindler László nagymarosi önkormányzati képviselő is.

A helyszínen tartózkodó Schindler László Facebookon adott tájékoztatást a lakosság felé a munkamenetről.

Helyzetjelentés 18 óra – 2023. december 31.

„Sajnos nem véletlen, hogy kénytelen vagyok dátumot is írni…

Este 18 órakor alpolgármester úrral kicsit csalódva nyugtáztuk, hogy a reggelre maradt 6 db sérült vagonból mindössze 1-et sikerült eltávolítani. Fontos megjegyezni az okokat, hiszen a műszaki mentést végzők a helyszínen folyamatosan váltják egymást, csekély pihenőket tartva.

A mindössze 1 vagon volt a legkritikusabb, amelyik teljesen felborult. Ettől nem fértek hozzá a maradék 5-höz, hiszen kötött pályáról van szó, nem lehet körbe autókázni. Ennek az egynek is le kellett szerelni a tengelyét és másik vagonra tenni. A daruzás nagyon körülményes, kvázi nulla az emelési magasság a felsővezetékek miatt – amelyek az 5 vágány felett elég sűrű rendszert is alkotnak -, melyeket összefogva, szétfeszítve próbálnak plusz helyet nyerni a darunak. Összességében felváltva dolgoztak, mindig egy-egy lépést előre.

Több vagon van, melyből vágni kell és kellett az összecsúszások, összeakadások miatt. Egy ilyen vagon az elmondás alapján most, üres állapotban is több mint 30 tonna, így a legkisebb hiba is végzetes lehet, csak az, hogy megfelelően a másik vonatra helyezzék (emelést, forgatást követően) és rögzítsék a szállításhoz, több mint 1 óra volt.

A baleset helyszínétől számított 1 kilométeren is megkezdték az észlelt károk helyszínelését. Egy Király utcai ingatlan ablaka betört, illetve állítólag (nincs megerősítve) egy gépjármű is kapott a síneket rögzítő csavarokból, melyet a meghibásodott vagon, ami később a szerelvény kisiklását is okozta, tépett fel az útja során.”

Pozitívumok

„Sem a rendőrök, sem a tűzoltók, de a vasutasok sem kaptak még ilyen ellátást hivatásuk során, ezt ők mondták. Folyamatosan érkeznek az élelmiszerek és még válogathatnak is. Lassan nincs olyan vendéglátós Nagymaroson, aki ne adott volna valamit a résztvevőknek, a civil felajánlások tömkelege mellé.

A műszaki mentés közben a nap folyamán érkezett egy brigád, amely felmérte, hogy milyen anyagszükséglet és feladatok lesznek szükségesek a pályák helyreállításához és megkezdték az anyagok beszerzését.”

Helyzetjelentés (utolsó) 2024. január 1. 19 óra

„A műszaki mentés utolsó mozzanatai zajlanak. Pár alkatrész daruzása, a daru elbontása, illetve a felsővezeték visszahelyezése van hátra.”

Mától ismét járnak a vonatok

A mai nap hajnali 4 órakor egy vágányon villamos vontatással megindult a közlekedés Nagymarosnál, újra járnak a szobi zónázó vonatok, valamint a nemzetközi vonatok is, ezért nem kell majd átszállni pótlóbuszra Vác és Szob között. (Forrás és fotók: MÁVIMFORM Facebook)

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments