Hol vásárolnak jegyet és bérletet az utasok?

A vonat- és buszközlekedés évtizedeken át elkülönülten működött egymástól, két önálló világot alkotva. Bár sok szó esett arról, hogy egyszer majd összehangolják a két szektort, de ez sokáig nem valósult meg, és a közös bérlet megalkotása is elképzelhetetlennek tűnt. Ma viszont létezik ország- és vármegye bérlet, a szolgáltatások pedig egy szolgáltató cég keretében működnek, így egységes hálózatot alkotnak. Az országos közlekedésnek már a közeljövőben is úgy kell működnie, mint a városi közlekedésnek, ahol a villamosok és buszok menetrendje összehangoltan, zökkenőmentesen van kialakítva – írja Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook oldalán.

A közszolgáltatások biztosítása során számtalan érdekes adat keletkezik, amelyeket az integrációnak köszönhetően ma már egységes rendszerben dolgozunk fel. Tanulságos például azt megnézni, hogy az év első hónapjában milyen módon vásárolták meg utasaink a menetjegyeiket és bérleteiket ebben az óriási hálózatban, amely évente 1 milliárd utast szállít és közel 14 millió járatot közlekedtet.

hirdetés

Az integráció első hónapjának adatai azt mutatják, hogy legyen szó akár belföldi vagy nemzetközi, vonat-, busz- vagy HÉV-utazásról az utasaink egyre nagyobb arányban használják az önkiszolgáló jegyvásárló felületeket. Minden harmadik díjtermékünk ezeken keresztül talál gazdára. Ezen belül első helyen a MÁV app áll, közel 20%-os aránnyal. (Érdekes lesz megfigyelni, hogy ez az arány hogyan bővül tovább a tavaszt követően, amikor elindul az új MÁV+ applikáció, amely az év végéig havonta bővül majd újabb funkciókkal.)

Idén januárban már minden tizedik jegyet vagy bérletet automatából vásároltak meg az utasaink, amit az is lehetővé tett, hogy felgyorsítottuk a jegykiadó automaták telepítését, így jelenleg már 658 automata érhető el országszerte. Még összességében is feltűnően magas – több mint 40%-os – a Volán-járatok fedélzetén történő jegyváltások aránya, aminek több oka is van: a megszokástól kezdve a buszos alkalmi utazások magasabb arányán át egészen odáig, hogy a járműveken már bankkártyával is lehetséges a fizetés. Miközben a hagyományos csatornákat előnyben részesítő utasaink kedvéért megőrizzük a készpénzes és a munkatársunk segítségével megvalósuló jegyvásárlás lehetőségét, folyamatosan bővítjük az önkiszolgáló és a bankkártyás jegyvásárlás lehetőségeit is – írja befejezésül a vezérigazgató. ♦