Március 20-án tartották a XIV. Roma Konferenciát az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, ahol a hátrányos helyzetű, főként roma gyerekeket segítő intézmények bemutatkozására és szakmai eszmecserére került sor. Az esemény középpontjában az egyedi pedagógiai módszerek és a társadalmi beilleszkedést támogató programok álltak.
A konferenciát dr. Báder Iván, a főiskola docense és az esemény főszervezője nyitotta meg. Beszédében kiemelte, hogy immár tizennegyedik alkalommal rendezik meg ezt a konferenciát, ami bizonyítja annak fontosságát és szakmai jelentőségét. Kiemelte, hogy az esemény fő célja olyan intézmények és módszerek bemutatása, amelyek azokkal a gyerekekkel foglalkoznak, akiket a hagyományos oktatási rendszer nehezen tud kezelni. Beszédében személyes visszaemlékezésekkel is színesítette a konferencia történetét, hangsúlyozva a tapasztalatok megosztásának és a közös tanulásnak a jelentőségét.
A konferencia egyik legnagyobb erőssége a tapasztalatcsere volt, amely során az előadók saját megoldásaikról, kihívásaikról és sikereikről meséltek. A plenáris ülés után interaktív kerekasztal-beszélgetésre került sor, ahol a résztvevők is feltehették kérdéseiket az előadóknak.
Az eseményt tehetséges roma fiatalok művészeti bemutatója zárta, amely méltó befejezése volt ennek a szakmailag és emberileg is jelentőségteljes napnak. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola konferenciasorozata évről évre bebizonyítja, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásának és támogatásának kérdése nemcsak szakmai, hanem társadalmi ügy is. ♦