Mi állhat a magyar diákok romló olvasási-szövegértési eredményeinek a hátterében, és hogyan lehetne korszerűsíteni az olvasás tanítását? Többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ a szakemberek az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Olvasás- és szövegértés-tanulás – Híd a szakemberek és a kutatók között című konferenciáján, 2025. szeptember 18-án.
A fontos témát fókuszba állító konferencián – amelynek az Apor Vilmos Katolikus Főiskola váci campusa ad otthont – egyetemi-főiskolai oktatók, kutatók és gyakorló pedagógusok osztják meg a legfrissebb kutatási eredményeket és tapasztalataikat.
Előadást tart Prof. dr. Csépe Valéria pszichológus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, Komaság Margit, a Carl Rogers Személyközpontú Óvoda és Általános Iskola pedagógusa, pszichopedagógus, valamint Prof. dr. Steklács János nyelvész, oktatáskutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi tanára.
Az előadásokat követően a szakemberek hat – különböző témákkal foglalkozó – szekcióban folytatják a szakmai tapasztalatcserét többek között arról, milyen szerepe van a meseválasztásnak az olvasóvá nevelésben, hogyan segítheti a középiskolások olvasóvá válását a populáris irodalom, és miként támogathatja az alsó tagozatosok szövegértésének fejlesztését a reciprok tanítási módszer.
A konferencián a részvétel regisztrációhoz kötött, a részletes programot és a regisztrációs linket az Apor Vilmos Katolikus Főiskola oldalán találják az érdeklődők. ♦