Drasztikus lépésre szánta el magát a Volánbusz. Szeptember 8-án szombaton nulla órától a társaság a Zsámbék, Gödöllő és Vác térségében végzett alvállalkozói szolgáltatásokat teljes körűen visszaveszi. A lépés legfőbb indoka, hogy mind az utazók, mind a cég elégedetlen volt az alvállalkozók által nyújtott színvonallal.
Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy nagyon sok panasz érkezett. „Társaságunk a szolgáltatóváltással kapcsolatban részletes tájékoztatást küldött az érintett települések polgármestereinek. A levélben beszámoltunk arról is, hogy a járatokat üzemeltető alvállalkozó szolgáltatási elégtelenségei miatt került sor a járatok visszavételére” – válaszolták érdeklődésünkre.
A településvezetőknek küldött levélből kiderül, hogy a Volánbusz a problémák miatt egyeztetéseket kezdeményezett, sőt, néhány esetben élt a szerződésben meghatározott szankcionálás lehetőségével is, ennek ellenére azt tapasztalták, hogy a rossz helyzet nem, vagy nem az elvárt módon javult.
„Az autóbuszos kiszolgálás feltételeinek teljes körű megteremtése ilyen rövid idő alatt jelentős terhet ró a társaságra, de minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy az üzemeltető-váltás az utasok számára zökkenőmentesen történjen, és érzékelhető minőségi javulást eredményezzen. Folyamatosan zajlik az autóbusz-vezetők felvétele, munkatársaink mindent megtesznek a feladat ellátásához szükséges jármű állomány biztosítása érdekében” – olvasható a Kameniczky Ákos forgalmi igazgató által aláírt levélben.
A feladat nagy, ezért a meglévő autóbuszok üzemeltetése mellett a társaság rendelkezésére álló tartalékállomány teljes felhasználásával igyekeznek megoldani a feladatokat. Jó hír, hogy szeptember l-jétől további, új beszerzésű járművek forgalomba állítása történik meg, ez jelentősen növeli a szolgáltatás minőségét, az utazás komfortját – állítja a társaság.
„Bízunk benne, hogy a fentebb leírt intézkedéseink hatására utasaink számára érzékelhető javulás áll be az autóbuszos közlekedési ellátásban, ugyanakkor hangsúlyozni szeretnénk, hogy a rendelkezésre álló időtartam rövidsége és a feladat rendkívüli összetettsége miatt a Volánbusztól megszokott szolgáltatási színvonal helyreállása időt vesz igénybe. A stabil, menetrendszerű kiszolgálás biztosítását tovább nehezíti a szeptember 1-jei iskolakezdést kísérő, megnövekedett közúti forgalom, valamint a Pest megyében és Budapest területén zajló útépítési munkálatok okozta forgalomkorlátozások is” – magyarázzák a kialakult helyzetet.
A társaság még tavaly áprilisban adta át alvállalkozóknak egyes területeken a járatok üzemeltetését. 2017. április 1-jén jelentették be, hogy onnantól egyebek között Vác térségében egyes járatokat a Partiscum Busz Kft. üzemeltet. Ez a cég a dél-alföldi régióban járatosak számára már ismert lehet: évek óta a DAKK Zrt. (korábban: Tisza Volán Zrt.) alvállalkozója. A cég tulajdonosai pedig a Volánbusz Zrt. és a DAKK Zrt.
A Pest megyei volántársaság egyébként 2008 óta alkalmaz alvállalkozókat nagyobb számban.
A témát ismerő szakemberek szerint a mostani döntésben nagy szerepe volt annak, hogy az alvállalkozók többsége kínai gyártmányú King Long buszokat használt, ezek állapota viszont az utóbbi években erősen leromlott, felújításukra, karbantartásukra nem fordítottak kellő figyelmet. Emiatt nagyon sok utaspanasz érkezett a céghez.
A mostani változások Vác térségében elsősorban a helyközi járatokat érintik, ezeket azonban sok váci használja a városon belüli utazásra. (képünkön: egy alvállalkozó által üzemeltetett King Long busz a megállóban) ♦