kozponti gyogyszertar banner 728x90 (1)
töröttkuka

Dobálják, eltörik, nem térítik? – Egyre több gond van a szemetesekkel Vácon

Intézményi szinten és lakossági oldalon is egyre több panasz érkezik a váci hulladékszállítással kapcsolatban. A leggyakoribb probléma: a gyűjtőedények, vagyis a kukák sérülése, amely szállítás közben történik – sok esetben a szolgáltató hibájából.

A Váci Naplóhoz eljuttatott információk szerint nemrégiben egy helyi intézmény kénytelen volt új kukát vásárolni, miután az előzőt a Vertikál munkatársai – a szemétszállítás során – eltörték. A frissen vásárolt új edény sem bírta sokáig: alig egy hónap használat után ezt is tönkretette a szállító cég.

A lakosság körében is hasonló tapasztalatokról számolnak be: egyre több bejelentés érkezik arról, hogy a szemétszállítók dobálják a kukákat, amelyek megsérülnek, megrepednek vagy használhatatlanná válnak – miközben a csere költségeit a tulajdonosokra hárítják.

A hulladékszállítás országos felelőse jelenleg a MOHU (MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.), amely Vácon is végzi a közszolgáltatást – alvállalkozóként a Vertikál Group közreműködésével.

Kié a felelősség?

A MOHU hivatalos tájékoztatása szerint a szolgáltató köteles megtéríteni az olyan kárt, amely az ő hibájából következik be – például, ha a hulladékszállító jármű vagy annak kezelője sérti meg az edényt. Ilyen esetekben az edényt díjmentesen kellene cserélni.

Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a cég nem vállal felelősséget akkor, ha a kuka nem szabványos, túlterhelt vagy nem rendeltetésszerűen használt. Ekkor a tulajdonos viseli a csere költségét – függetlenül attól, ki okozta a sérülést.

Mit tehetünk, ha eltörik a kukánk?

Ha úgy gondoljuk, hogy a kuka a szolgáltató hibájából sérült meg, az alábbiakat kell tenni

Bejelentés: írásban, lehetőleg 15 napon belül jelezni kell a MOHU vagy a Vertikál felé

Fényképes dokumentáció: célszerű fotókat csatolni a sérülésről

Ügyfélszolgálati elérhetőségek

MOHU: +36 1 776 7777, www.mohu.hu

Vertikál váci ügyfélszolgálata: Zrínyi utca 9., vagy ugyfelszolgalat-vertikalgroup.hu

Amennyiben az ügyfél bejelentése után a szolgáltató nem ismeri el a felelősségét, lehetőség van a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a Pest Vármegyei Békéltető Testület megkeresésére.

A tapasztalatok szerint a kártérítési eljárások gyakran elhúzódnak, és sok lakos úgy érzi, nem éri meg energiát fordítani a bejelentésre – inkább új edényt vásárolnak, sokadszorra is. Egy helyi lakos lapunknak úgy nyilatkozott: „Felesleges küzdeni. Mire a bejelentést kivizsgálják, rég új kukát kellett venni. De miért nekem kell, ha ők tették tönkre?” ♦